צה"ל מציג: האמר ללא נהג

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בוחנים היתכנות להאמר שמונע ונוסע ללא נהג כחלק מפיתוח ראשוני של כלי רכב שיישא ציוד מבצעי עבור הכוחות המתמרנים בשטח

צילום: דו"צ

בבסיס הניסויים של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בדרום ראשון לציון עורכים בימים אלה בדיקת היתכנות להאמר שמונע ונוסע ללא נהג כחלק מפיתוח ראשוני של כלי רכב שיישא ציוד מבצעי עבור הכוחות המתמרנים בשטח.
 
בדיקת ההיתכנות הוכיחה עצמה עד כה באופן מוצלח יחסית בנסיעה בכביש ובתמרונים בשטח פתוח ובשיפועי צד. על גבי ההאמר שנבחר להדגים את הניסוי, מותקנת מצלמה שמשדרת עבור המפעיל שנוהג מרחוק בקרון הפעלה ממוזג. מערכת התקשורת היא בשלב זה לטווח של עד כ-3 ק"מ, אולם בהמשך מתוכנן להגדיל את הטווח.
 
בחודש ספטמבר ייערך ניסוי שבו מערכת ההפעלה האוטונומית תולבש גם על משאיות תובלה של חברת "אושקוש" שייסעו בשיירה אחרי ההאמר האוטונומי מבלי שחיילים נמצאים בתוכם. בנוסף הוצג היום רכב אוטונומי נוסף, סבל חי"ר, שיכול לשאת ציוד עבור לוחמים בתימרון וגם הוא מופעל מרחוק בצורה בטוחה. הסבל האוטונומי זכה לשם פרו רובוט, שמותאם לסביבת שטח פתוח ושטח סגור.
 
באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הציגו היום גם את מדי הלחימה החדשים שעשויים משילוב בדים של כותנה ופוליאסטר. מדובר במדי לחימה שעברו לאחרונה ניסוי בדיקה אחרון על חיילים וזכו לביקורות חיוביות כאשר ההצטיידות בהם תחל בחודש נובמבר הקרוב עבור יחידות מיוחדות בשלב הראשון ובעתיד ייתכן שגם חיילי החטיבות המתמרנות. המדים החדשים הם ללא כיסים קדמיים בחלק העליון של המדים, הם קלים, נודפי זיעה, מעכבי בעירה ועמידים יותר בתנאי שטח קשים. מדים אלה ישמשו את הלוחמים בפעילות מבצעית בלבד ולא באימונים או בשגרה.
 
עוד הוצג סט של ציוד לחימה חדש ללוחמי החי"ר בגדודים, שכולל אפודי ווסט חדישים ללוחמים ומותאמים ייחודית ללוחמות.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית