מערך האפאצ'י של חיל האוויר חוזר לפעילות

לאחר השבתה של כמעט חודש, ולאחר בדיקה מקיפה בעקבות גילוי סדק ברוטור אחורי של אחד המסוקים במערך, הוחלט על החזרה של המערך לשימוש

מאת "Photo Courtesy of U.S. Army" - by Tech. Sgt. Andy Dunaway - www.army.mil (via internet archive), נחלת הכלל, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3429196

מערך מסוקי הקרב מסוג אפאצ'י חוזר לשימוש לאחר שהיה מושבת לתקופה של כמעט חודש בשל סדק שהתגלה ברוטור האחורי של אחד המסוקים בחיל האוויר.

לאחר גילוי הסדק, נפתחה חקירה מקיפה בחיל האוויר על מנת לברר ממה הוא נגרם. החקירה בוצעה בהובלה של חיל האוויר, אך עם שיתוף מלא של יצרן המסוק, חברת "בואינג", ושל צבא ארה"ב שהוא המטפל המוביל בעולם במסוקי האפאצ'י.

בחיל האוויר אמרו אתמול כי החקירה העלתה שלאחר 2000 שעות טיסה נוצר סדק ברוטור בשל עייפות החומר. על בסיס הממצאים האלה, אומרים בחיל, החליטו להגביל את אורח החיים של הלהב ולקצר אותו בערך ב-80% מהמספר הקיים היום.

"כיום מותר לטוס עם הלהב הזה 4600 שעות ואנחנו החלטנו על בסיס חישובים הנדסיים ואנליזות שעשינו שהלהב הזו לא תטוס בחיל האוויר יותר מ-995 שעות טיסה שזה נועד למנוע את התפתחות הסדקים במקומות הללו", אמר קצין בכיר בחיל האוויר.

"עכשיו האתגר שלנו הוא להחזיר את הטייסים לכשירות", אמר קצין בכיר בחיל האוויר, "אנחנו לא יודעים לאן סדק כזה יכול להתפתח ולכן הגישה המחמירה בפרשה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית