רוה"מ בנושאת המטוסים האמריקאית: "בעת מלחמת הציוויליזציות - אתם בקו החזית"

נתניהו ביקר על סיפון נושאת המטוסים האמריקאית, ג'ורג' בוש, העוגנת לא הרחק מחיפה ושוחח עם אנשי הצוות. קפטן הספינה הענקית אמר כי ״אנחנו בשיתוף פעולה תמידי עם ישראל, ויש שיתוף הדדי של מודיעין בין צבא ארה״ב וצה״ל״

צילום: AP

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובכירי צה״ל הגיעו מוקדם יותר היום (שני) לביקור בנושאת המטוסים האמריקנית, ג׳ורג׳ בוש, שעגנה לפני ימים ספורים לא הרחק מחיפה. נתניהו הוא ראש המדינה הזר הראשון שמבקר על מכונת המלחמה האמריקנית. ״לישראל אין חברה טובה יותר מארה״ב, ולארה״ב אין חברה טובה יותר מישראל״, אמר נתניהו בלב ים. ״במרחק כמה מיילים מפה יש נושאת מטוסים נוספת, והיא מדינת ישראל״.

לאנשי הצוות שעל הספינה אמר נתניהו: ״כשישאלו אתכם איפה הייתם במלחמת הציוויליזציות, תוכלו להגיד להם שהייתם בקו החזית על סיפון הג׳ורג׳ בוש. אני מודה לכם, העולם החופשי מודה לכם, ומדינת ישראל מודה לכם״. נתניהו סיפר כי ביקר על נושאת מטוסים אמריקנית לפני 20 שנה ומאז ״חל שיפור מאוד משמעותי ביחסים בין ארצות הברית לישראל״.

גם מפקדת הכוחות הימיים באירופה, אדמירל מישל הווארד, התייחסה לקשר העמוק והמתחדש בין ישראל לארצות הברית ואמרה לנתניהו: ״ביקור הספינה בישראל הוא סמל לכך שארה״ב נכונה לקיים את מחויבותה לחבריה ולבני בריתה אתם עדים לחיבור בין העמים ובין המדינות שלנו״.

ה״ג׳ורג׳ בוש״ עגנה בחיפה ביום שבת האחרון בבוקר לאחר ששהתה במשך מספר חודשים במפרץ הפרסי, והשתתפה בלחימה נגד המדינה האסלאמית בסוריה ובעיראק. בין השאר השתתפו מטוסי הקרב שעל הספינה בקרב על מוסול, ותמכו גם בפעילות הקואליציה בראקה. התקיפות האחרונות שיצאו מנושאת המטוסים בוצעו ב-30 ביוני. כמו כן, לפני מספר שבועות יירט הכוח האווירי שעל נושאת המטוסים מטוס סורי. לפי ג׳יימס מקאל, קצין האחראי על הכוח האווירי בנושאת המטוסים, ״אנחנו לא נמצאים שם בכדי להשתתף במלחמת האזרחים בסוריה, אלא כדי להילחם בטרור, בדאעש. לפני מספר שבועות היה מטוס סורי שטס לעבר כוחות הקואליציה שעל הקרקע. התרענו מספר פעמים בפני המטוס הזה שלא יתקרב. הוא התעלם מהאזהרות שלנו והטיל פצצות, אז יירטנו אותו״.  אחרי שיסיימו את ביקורם בחיפה, צפויה הג׳ורג׳ בוש למלא משימות נוספות במזרח התיכון.

״יש לנו היסטוריה של שיתוף פעולה עם צה״ל, לא רק עם חיל הים הישראלי, גם באימונים״. אמר קפטן הספינה, וויל פנינגטון. ״אנחנו גאים בכך ומחויבים לכך״. לדבריו, ״אנחנו בשיתוף פעולה תמידי עם ישראל, ויש שיתוף הדדי של מודיעין בין צבא ארה״ב וצה״ל״. עוד ציין כי ״המרחב האווירי באזור עמוס מאוד ומורכב. אנחנו צריכים שיבינו מה אנחנו עושים, ולכן התיאום עם הקולגות שלנו הוא הדוק. כך זה היה וימשיך להיות״.

נושאת המטוסים הענקית הגיעה ארצה לאחר 17 שנה שלא נראתה בישראל נושאת מטוסים אמריקנית. ״אני לא יכול לדבר על הסיבות לכך, אבל יש אצלנו אנשים שהיו בחיפה בעבר. אנחנו מרוצים מזה, האנשים שלנו נהנים מהאווירה המקומית ככל שמתאפשר להם. בינתיים הכל מדהים ויש לנו עוד כמה ימים כאן״, אמר פנינגטון.

ה״ג׳ורג׳ בוש״ נבנתה לפני 8.5 שנים, גובהה 340 מטר ומשקלה 100 אלף טון. על סיפונה של נושאת המטוסים ישנם כעת 75 כלי טיס, ביניהם מטוסי קרב מסוג F-15. בתפוסה מלאה, ניתן להציב על נושאת המטוסים 90 כלי טיס. בימים אלה משרתים על נושאת המטוסים כ-4,800 איש, 27% מהם נשים. הגיל הממוצע של המשרתים הוא 25.5.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית