המתח בין ארה"ב ורוסיה: אוסטרליה משהה את תקיפותיה האוויריות מעל סוריה

משרד ההגנה האוסטרלי הודיע כי הוא משהה בינתיים את גיחות התקיפה של חיל האוויר האוסטרלי בשטח האווירי של סוריה. זאת בעקבות החלטת רוסיה לבטל את התיאום האווירי מול ארה"ב בשל הפלת מטוס הקרב הסורי על ידי טייס אמריקאי

מטוסי קרב אוסטרלים (צילום:AP)

חיל האוויר האוסטרלי משהה את גיחותיו המבצעיות בשטח האווירי מעל סוריה, בעקבות אירוע הפלת המטוס הסורי על ידי מטוס קרב אמריקאי בתחילת השבוע.

הצבא האוסטרלי הודיע כי הוא משהה לעתה את גיחות חיל האוויר במסגרת כוחות הקואליציה הלוחמים בסוריה בדאעש. על פי פרסומים באוסטרליה, על השהיית הטיסות הוחלט בעקבות המתח הגואה בין רוסיה וארה"ב בשל הפלת המטוס הסורי.

כזכור, מטוס קרב אמריקאי מסוג אפ-18 הפיל בתחילת השבוע מטוס קרב סורי מסוג סוחוי-22 לאחר שזה הפציץ מטרות של צבא המורדים באזור צפון סוריה. הסורים והרוסים מצידם טענו כי המטוס תקף מטרות של דאעש.

בעקבות הפלת המטוס הסורי הודיעה מוסקבה כי היא מפסיקה את התיאום האווירי מול ארה"ב. בתגובה הבית הלבן הודיע כי לארה"ב "הזכות להגן על האינטרסים שלה ושל הקואליציה בסוריה". האוסטרלים, כך נראה, החליטו שלא להתערב במתיחות ולחכות ולראות לאן הרוח נושבת. דובר במשרד ההגנה האוסטרלי אמר כי "בחינה של גיחות התקיפה מתבצעות מדי פעם, אל מול האיומים הקיימים בזירה". הוא אישר כי אכן הושהו הגיחות והוסיף כי בקרוב יבצעו הערכה מחדש של המצב ויראו כיצד מתקדמים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית