אירונאוטיקס חושפת רחפן חדש לקראת הסלון האווירי בפריז

Pegasus 120

קבוצת אירונאוטיקס, יצרנית פתרונות מודיעיניים באמצעות מערכות בלתי מאוישות, תציג את משפחת המערכות הבלתי מאוישות שלה בסלון האווירי בפריז. החברה תציג את המל"ט החדש ביותר שלה, האורביטר 4.

המל"ט מסוגל לשאת ולתפעל שני מטע"דים שונים במקביל. לדוגמה, האורביטר 4 יכול לשאת מכ"ם סיור ימי (MPR) יחד עם חיישן תקשורת סלולרית, וכך לבצע משימות מודיעיניות ביבשה או בים לטווחים של מאות קילומטרים.

לצד מערכות המל"טים, זו הפעם הראשונה בה תציג החברה את הפגסוס 120: הרחפן הראשון של אירונאוטיקס. הפגסוס 120 יכול לשאת מטען ייעודי במשקל של עד 75 ק"ג, מה שממצב אותו כפתרון אידיאלי לכוחות מיוחדים ולמשימות בטחון מיוחדות.  

לצד האורביטר 4 והפגסוס 120, אירונאוטיקס תציג גם את המל"ט המשוטט אורביטר K1, את המל"ט הטקטי אורביטר 3 וכן את מערכת האירוסטאר. 

עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס, התייחס לנושא: "קבוצת אירונאוטיקס ממשיכה לפתח פתרונות חדשניים וקוסט-אפקטיביים, המציעים יכולות מקסימליות עם מינימום מגבלות. הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו מאפשרת לנו למזער חיישנים, אמצעי תקשורת ומחשבים, כך שאנו יכולים להציע ללקוחותינו מל"טים טקטיים קטנים עם ביצועים גבוהים ביותר אך עם טביעת רגל לוגיסטית קטנה ונוחות תפעול מירבית.

"קבוצת אירונאוטיקס מספקת פתרונות אוויריים מתקדמים הכוללים מל"טים, רחפנים, בלוני תצפית, מכ"מים ומגוון רחב של חיישנים, אשר יכולים להיות משולבים יחד תחת מרכז שליטה ובקרה אחד. הצורך של השוק הבינלאומי במל"טים מתקדמים הולך וגדל, ואני יכול לומר שכבר חתמנו מספר חוזים עם לקוחות שונים לאספקת המל"ט החדיש ביותר שלנו, האורביטר 4 ".

מל"ט האורביטר 4 (Orbiter 4 STUAS/NSUAS)

האורביטר 4 היא מערכת מל"ט טקטי מתקדמת, המסוגלת לשהות באוויר יותר מ-24 שעות, וכן לשאת ולתפעל שני מטע"דים שונים במקביל. מערכת האורביטר 4 בנויה על בסיס ארכיטקטורה פתוחה, מה שמאפשר להתאים אותה בצורה ייחודית לצרכים של כל לקוח וכל משימה. בין המטע"דים השונים שהמערכת יכול לשאת ניתן למנות מכ"ם סיור ימי (MPR), חיישן תקשורת סלולרית (Cellular interception sensor), תקשורת לוויינית, מטע"ד אלקטרו אופטי מתקדם מסוג XR של חברת קונטרופ, וכן מכ"ם SAR (Synthetic Aperture Radar).

מערכת האורביטר 4 מבוססת על המבנה האווירודינמי והמאפיינים הייחודיים של האורביטר 3, מערכת מל"ט קטנה וטקטית ממשפחת האורביטר. האורביטר 4 מסוגל לשאת משקל המראה (MTOW) של עד 50 ק"ג, ולהגיע לגובה טיסה של עד 18,000 רגל. האורביטר 4 מתופעל על ידי שלושה אנשי צוות בלבד ואינו דורש מסלול המראה (Airstrip independent). המערכת אידיאלית למשימות יבשתיות וימיות, ויכולה להמריא ולנחות מכל כלי שיט.

רחפן מסוג פגסוס 120 ((Pegasus 120 Tactical VTOL UAS

הפגסוס 120 הוא הרחפן הראשון מתוצרת אירונאוטיקס. הפגסוס 120 נבנה במיוחד עבור משימות הגנה ובטחון, והוא יכול לשאת מטען במשקל של עד 75 ק"ג לאורך זמן, וכן לשלב בין מספר מטענים שונים מסוג COMINT, VISINT וכן מטענים לוגיסטיים. יכולות אלה מבדלות אותו מרחפנים שנועדו לשימוש אזרחי, והופכות אותו לפתרון אידיאלי עבור כוחות הגנה ובטחון במשימות צבאיות, משימות של בטחון פנים, פעולות של כוחות מיוחדים ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית