דיווח: מצרים פרסה מל"טים תוקפים בשני בסיסי חיל האוויר המצרי

מצרים החלה להפעיל מל"טים תוקפים סיניים בשנת 2016. דיווחים עדכניים חושפים כי היא מפעילה אותם בשלב זה משני בסיסים - אחד בצפון סיני ושני ליד לוב. המטרה: מלחמה בטרור

uthman air base - google.co.il/maps

דיווחים שונים בתקשורת חשפו בחודשים האחרונים כי מצרים החלה לעשות שימוש במל"טים תוקפים סיניים מסוג Wing Loong. על פי הדיווחים, מדובר בשני בסיסים מהם פועלים המל"טים המצריים. אחד בבסיס 'ביר גפגפה' (רפידים לשעבר) ושני בסיס Uthman ליד הגבול עם לוב.  [מקור: dronecenter.bard.edu]. הדיווחים מתבססים על צילומי לווין של טרה סרבר.

החל מחודש פברואר האחרון צולמו שלושה מל"טים מצריים בבסיס Uthman. הבסיס ממוקם בצפון מערב במחוז מתרו, כ -25 ק"מ צפונית לסיווא אואזיס ו -43 ק"מ מזרחית לגבול מצרים עם לוב. הפריסה ב-Uthman מהווה את הבסיס השני למל"טים המצריים; לפחות ארבעה מל"טי Wing Loong צולמו בבסיס ביר גיפגאפא בסיני בנובמבר 2016.

המל"ט הראשון מופיע ב-Uthman ב 18 בפברואר, 2016. ניתן לראות את המל"ט חונה מחוץ למסוף האנגרי החדש שנבנה ליד הקצה המזרחי של הבסיס. ואז, בתצלום של 23 בפברואר, מופיעות שלוש נקודות מל"טים באותו מקום. הפעילות סביב ההאנגר החלה להופיע כבר ב -21 בדצמבר 2016, דבר המצביע על כך שהמטוסים כבר הגיעו לפני אמצע פברואר. אורך המטוס ומוטת הכנפיים שלו מצביעים כי מדובר במל"טי Wing Loong.

פריסת המל"טים ב-Uthman, ככל הנראה, משקפת את דחיפתה של מצרים לאבטח את הגבול בן אלף הקילומטרים עם לוב נגד מבריחים ומחבלים. תמונות לוויין הזמינות ב-Google Earth וב- TerraServer מצביעות על כך שבסיסי חיל אוויר אחרים במערב מצרים - Misheifa, Habata ו-Sidi Barrani - זכו לשדרוגים דומים לאלה של בסיס Uthman. אם כי כנראה ללא תוספת של מל"טים חדשים מתוצרת סין.

שת"פ מצרי עם כוחות מיוחדים אמריקאים?

פרסום עדכני של Sam Drew חושף קשר אפשרי בין צבא מצרים לכוחות מיוחדים אמריקאים שפועלים ככל הנראה בלוב. על פי תמונות הלווין שגם הן מבוססות על טרה סרבר, הסיק דרו כי יש סימנים דומים בפיתוח בסיס Uthman לבין פיתוח בסיס אחר בירדן [בסיס H-3] בו פועלים כוחות אמריקאים. הקשר נמצא סביב מידות חלק מההאנגרים בבסיס.

כתבה מפברואר האחרון באתר alarabiya.net מדגישה את הקשר הטמון בתפיסת ההפעלה המשולבת של מצרים בנוגע למל"טים הכוללת שימוש במל"טים תוקפים בהלימה לפעילות על הקרקע של כוחות מיוחדים מיחידת 777. ייתכן וכוחות מיוחדים אלו פועלים בסיני ובלוב לסיכול טרור וצריכים כיסוי של מל"טים.

לגבי כוחות מיוחדים אמריקאים, נזכיר כי קיימים דיווחים על הימצאות כוחות כאלו גם בבסיס בצפון סוריה באזור הכורדי. לאור שינויי התצורה של פריסת ארגון דאעש באזור סוריה-עירק-ירדן אין זה מפתיע כי מופיעים דיווחים על כוחות מיוחדים אמריקאים בצפון סוריה, ירדן ומצרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית