טלסקופ צלפים חדש למערך הצליפה של כוחות היבשה בצה"ל

מערך חילות היבשה בצה"ל יחל להצטייד בקרוב בטלסקופ צלפים מתוצרת חברת ליאופולד (Leupold & Stevens) האמריקאית

צילום: חברת ליאופולד

צה"ל רכש לאחרונה טלסקופ חדש מדגם Mark-6  שמיוצר ע"י חברת ליאופולד והוא עתיד להצטייד עד סוף השנה ב-800 יחידות מדגם זה. הטלסקופ הינו בעל לו"ש (לוח שנתות) פרופורציונלי בעל טווח הגדלה של 3-18, המאפשר שינוי הגדלה ללא אובדן קשר עין עם המטרה. יכולות נוספות שמאפשר הלו"ש הינן אומדן טווח וירי תוך כדי תנועה ללא קשר להגדלה בה נמצא המשתמש.

הטלסקופ הנ"ל נבחר לשמש את כוחות היבשה בצה"ל בכל המערכים הרלוונטיים (חי"ר, לוט"ר וצליפה לטווח רחוק) וזאת לאחר שעבר בחינות וניסויים טכניים ואגמ"יים ממושכים שנערכו במהלך שלוש השנים האחרונות. על פי הערכות, שוויו של חוזה אספקה זה הינו 10 מיליון ₪ והוא חלק מתוכנית רב-שנתית לשדרוג כולל של מערך הצליפה בצה"ל.

רון לוינגר, מנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת North East Technologies - NET,  המייצגת את חברת ליאופולד בארץ מדגיש, כי הטלסקופ הנ"ל משמש כבר במספר צבאות מערביים ובראשם צבא ארה"ב, הכוחות המיוחדים האמריקאים ויחידות נבחרות של רשויות אכיפת החוק הפדרליות.

כמו כן, חשוב לציין כי לאור הצרכים המיוחדים של צה"ל וזירות הלחימה המורכבות שבהן הוא פועל, ביצע היצרן לבקשת הגורמים המקצועיים מספר שינויים בטלסקופ המיועדים לצה"ל בלבד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית