נאט"ו מקימה תשתית לנוכחות קבע של צבאותיה באירופה המזרחית, מול גבול רוסיה

כל הסימנים  מעידים כי ארגון נאט"ו, וארה"ב בראשו, בונה באירופה המזרחית תשתית שתאפשר נוכחות צבאית קבועה קרוב לגבול עם רוסיה

יחידה של 50 מהנדסים של חיל ההנדסה הקנדי הגיעה באחרונה ללטביה ומשימתה היא לבנות בסיס קבע ל-500 קצינים וחיילים, חלק מכוח נאט"ו שיוצב דרך קבע מול הגבול הרוסי. מפקד הכוח ההנדסי הקנדי, קולונל כריס קוטון, סיפר כי בסיס הקבע יהיה כמו עיירה קטנה, שיהיו בה מטבחים, מגורים, מערכות חשמל ומים, אינטרנט חדרי כושר – הכל כדי שהחיילים יוכלו לשהות שם תקופות ארוכות.

בתחילת אפריל הגיעה לפולין יחידה של נאט"ו בת 1,500 חיילים, השייכת ל-"כוח הנוכחות באירופה המזרחית" והוצבה בבסיס אוז'ש שבצפון-מזרח המדינה. מטוסי קרב של חיל האוויר המלכותי הבריטי הגיעו לרומניה בתחילת החודש ו-800 חיילים בריטיים מוצבים באסטוניה ועמם 300 כלי רק"ם ויחידות צרפתיות ודניות. מוקדם יותר הוצבו יחידות של צבא גרמניה ליד המובלעת הרוסית בקלינינגרד. בסך הכל מוצבים היום יותר מ-4,000 חיילי נאט"ו מול גבולות רוסיה באירופה המזרחית, מצויידים בטנקים, רק"ם, סיוע אווירי ומרכזי מודיעין מתקדמים בפולין, לטביה, ליטא ואסטוניה.

ההיערכות הצבאית הזו של המערב מוגדרת על ידי רוסיה כפרובוקציה וכאיום לביטחונו ושלומו של האזור. אולם פרשנים מסבירים ל-STRATEGIC CULTURE כי העובדה שהקנדים בונים עיר צבאית בלטביה מעידה על כך שאין מדובר רק בתרגילים ובתמרונים אלא בתכניות לנוכחות קבע של כוחות צבא באירופה המזרחית, מול רוסיה. יש חשש שהדבר עלול לפגוע בקשרים העדינים שבין רוסיה לארגון נאט"ו, ועלול אפילו להביא למלחמה קרה "שאת תוצאותיה אין לשער".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית