צבא פינלנד קיבל הצעות מאלתא/תע"א למערכות מכ"ם נגד ארטילריה

במסגרת התעצמות צבאית חסרת תקדים בתולדותיה, מבקשת פינלנד לצייד את צבאה במערכות מתקדמות של מכ"ם נגד ארטילריה, וכבר קיבלה הצעות מאלתא/תע"א, מסאאב השוודית ומריית'יון האמריקנית. מדובר בעסקה עתידית בהיקף של כמה עשרות מיליוני יורו

צילום: תע"א

פינלנד פתחה במסע רכש ביטחוני-צבאי חסר תקדים בהיקף של כמה מיליארדי יורו בשנים הקרובות, ויצרניות נשק במדינות רבות מגישות הצעות. ARMY TECH מדווח כי אחרי שנים של הקפאת תקציבי הביטחון חל שינוי, וממשלת הלסינקי קיבלה החלטות על תכניות רכש גדולות בכל זרועות הצבא. הסיבות הן התנהגות רוסיה באוקראינה ובקרים ומתיחות בים הבלטי. פינלנד מבקשת עתה להחליף את מטוסי הקרב שלה, את רוב ספינות המלחמה של הצי, מחפשת חימוש ארטילרי ארוך-טווח ואפילו כמויות גדולות של מוקשים נגד אדם.

השנה החליטה ממשלת פינלנד  לנקוט במדיניות חדשה, שעיקרה הגברת היכולות של כוחות הביטחון "נוכח השינויים שחלו בסביבה המבצעית, שינויים המתבטאים בהגברת המתח הביטחוני והפעילות הצבאית  באזור הים הבלטי", כלשון החלטת הממשלה.

לחיל האוויר הפיני 62 מטוסי קרב F-18  HORNET של בואינג, והיא פרסמה מכרז תחרות בינלאומית להחלפת המטוסים. האופציות הן: F-18 SUPER HORNET של בואינג, 'יורופייטר' של BAE, 'רפאל' של דאסו, 'גריפן' של סאאב או F-35  של לוקהיד מרטין. בצי יוחלפו ספינות הטילים ויירכשו מערכות טורפדו מתקדמות.

פינלנד מתכננת להגדיל את מסגרת כוחות הביטחון ב-20 אחוזים בשנים הקרובות ולהגיע ל-280,000 איש. כן מבקשת ממשלת הלסינקי תוספת של 55 מיליון יורו ב-2018 להעלאת רמות הכוננות של הכוחות המזויינים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית