מערכת הגנ"א עם טילי THAAD הוצבה בקוריאה הדרומית ותהיה מבצעית "תוך כמה ימים"

צבא ארה"ב העביר אתמול לקוריאה הדרומית מערכת הגנה אווירית THAAD לשם פריסה באתר במרחק של 250 ק"מ דרומית לסיאול הבירה

המפקד העליון של צבא ארה"ב באסיה-פסיפיק, אדמירל הארי האריס, הודיע לקונגרס בוושינגטון כי מערכת ההגנ"א תהיה מבצעית "בימים הקרובים". משרד ההגנה בסיאול הודיע כי חלקים של מערכת THAAD הועברו לאתר פריסה במקום ששימש קודם לכן כמגרש גולף. בהודעת משרד ההגנה נאמר כי קוריאה הדרומית וארה"ב "עמלו קשות כדי להגיע לידי יכולת מבצעית בהקדם האפשרי". ואילו הפנטגון הודיע כי מערכת THAAD היא קריטית להגנת קוריאה הדרומית וכוחות צבא ארה"ב באזור – וזו מטרת הפריסה.סין הגיבה על העברת מערכת THAAD לקוריאה הדרומית והתלוננה כי המכ"ם המתקדם של המערכת מסוגל לחדור עמוק לתוך שטחה ולפגוע בביטחונה של סין, וכי "בין כה וכה פריסת הטילים לא תרתיע את קוריאה הצפונית", לטענת בייג'ין. 

במקביל, הצוללת האמריקנית 'מישיגן', הנושאת טילים מונחים וטילי שיוט, הגיעה שלשום לחוף קוריאה הדרומית במסגרת "הפגנת כוח" נוכח המתיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית, כהגדרת פקיד בכיר במשרד ההגנה האמריקני.  הצוללת עגנה בעיר BUSAN שבקוריאה הדרומית, ביום שבו חוגגת פיוניאנג את יום השנה ה-85 להקמת 'צבא העם הקוריאני' בתמרון ארטילרי רחב-היקף. נמסר שהצוללת 'מישיגן' לא תשתתף בתמרונים הימיים המשותפים שמקיימות ארה"ב וקוריאה הדרומית. 'מישיגן' חמושה בטילים טקטיים ואמצעי קשר מתקדמים ביותר. היא אחת  מארבע צוללות בצי החמושות בטילים גרעיניים. בצוללת יש גם 154 טילי שיוט טומאהוק והיא מסוגלת להשיט ליעדיהם עד 66 לוחמי 'אריות הים' (NAVY SEALS) או כוחות מיוחדים על ציודם.

יום לפני שהצוללת עגנה בנמל הדרום קוריאני איימה קוריאה הצפונית שיש ביכולתה להטביע את נושאת המטוסים האמריקנית 'קרל וינסן',  שפתחה בסדרת תמרונים ימיים יחד עם שתי משחתות יפניות במערב האוקיאנוס השקט. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית