אוסטרליה ואירלנד רוצות להפוך את ספקי האינטרנט לשומרי הסף במרחב הסייבר. ישראל גם בדרך?

bigstockphoto

אוסטרליה רוצה להפוך את ספקי האינטרנט לשומרי הסף במרחב הסייבר, כך עולה מדברים שאמר Dan Tehan, שר הסייבר הפדרלי של אוסטרליה. [מקור: itnews.com.au].

לפי דברים שאמר טהן לאתר West Australian today, הממשלה עובדת כעת כדי "למנוע ממשתמשים ממשלתיים לבקר באתרים המוכרים כזדוניים". עוד אמר כי חברות הטלקו אחראיות באופן דומה להגנה על לקוחותיהם מפני תוכנות זדוניות.

"בדיוק כפי שאנו סומכים על הבנקים עם הכסף שלנו, בדיוק כפי שאנו נותנים אמון ברופאים עם הבריאות שלנו, בעידן הדיגיטלי אנחנו צריכים להיות מסוגלים לסמוך על חברות התקשורת שיגנו על המידע שלנו מפני איומים", אמר טהן.

השר אמר כי הממשלה בוחנת חקיקה קיימת כדי "להסיר כל מחסומים", אשר עשויים למנוע מהמגזר הפרטי והמממשלה לספק שירותים כאלה. כאשר נשאלו ספקי האינטרנט באוסטרליה לדעתם על דברים אלו, הם החלו להתפתל כפי שמדווח אתר itwire.com.

בקצה האחר של העולם, באירלנד, החליט בית המשפט העליון החלטה דומה בעלת אופי זהה לזו של אוסטרליה. בית המשפט החליט כי תשעה ספקי אינטרנט אירים צריכים לחסום גישה לשלושה אתרי אינטרנט המספקים למשתמשי האינטרנט גישה חופשית ללא הרשאה לסרטים וסדרות טלוויזיה. שלושת אתרי האינטרנט הם primewire.ag, movie4k.to ו onwatchseries.to כמו גם שמות תחום הקשורים שלהם, כתובות IP וכתובות אתרים (אתרים). [מקור: lexology.com].

אין ספק כי שני המקרים במדינות השונות מציבות את ספקי התקשורת כשומרי הסף של המדינה ברשת האינטרנט. זאת, על אף שמדובר בחברות פרטיות. בארץ, קיים חוק התקשורת שנאכף על ידי משרד התקשורת, אך אין רגולציה חוקית המטילה את חובת ההגנה בסייבר של משתמש הקצה על ספק התקשורת. לאחרונה הובאה לאישור הכנסת הצעת חוק בשם "חובת סינון אתרים פוגעניים" (חוק הפורנו). לפי ההצעה, ספקי אינטרנט יחסמו גישה לאתרים ותכנים פוגעניים אלא אם המנוי ביקש מפורשות לקבל גישה אליהם.

החוק עדיין לא עבר את אישור הכנסת בקריאה שלישית, אבל אם וכאשר זה יקרה, ישראל יחד עם אוסטרליה ואירלנד צפויה להיכנס לרשימת המדינות המשתמשות בספקי האינטרנט כשומרי הסף של המדינה ברשת האינטרנט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית