חברי קונגרס קוראים לטראמפ לאשר מכירת מל"טים כבדים חמושים MQ-9 לירדן ולאיחוד אמירויות

22 חברי קונגרס אמריקניים משתי המפלגות קראו לממשל של הנשיא טראמפ לאשר מכירת כלי טיס בלתי מאויישים חמושים  מסוג  MQ-9 REAPER לירדן ולאיחוד האמירויות 

חברי הקונגרס דורשים מהנשיא לבטל את המדיניות של הנשיא אובמה, שהתנגד למכירת כלי טיס בלתי מאויישים חמושים לשתי המדינות במזרח התיכון. הממשל הנוכחי גמיש יותר במכירת נשק, כמו למשל במכירת מטוסי F-16 לבחריין.

מכתב חברי הקונגרס לנשיא נשלח כאשר הבית הלבן מכין תקציב סיוע צבאי למדינות חוץ שיש בו ביטול של סיבסוד עסקות נשק והמרתו במתן הלוואות לרכישת נשק בארה"ב. תכנית הסיוע הצבאי היא בהיקף של 5.7 מיליארד דולר, כאשר ישראל מקבלת יותר ממחצית מסכום זה, ואחריה מצרים וירדן, כותב DEFENSE NEWS.

חבר בית הנבחרים דנקן הנטר מסן דייגו, קליפורניה (שם מייצרים את המל"טים MQ-9 במפעלי ג'נרל אטומיקס) טען במכתב לנשיא שהעסקה תכניס מיליארד דולר לכלכלה האמריקנית ותשמר אלפי מקומות עבודה. המכתב חתום על ידי 20 חברי קונגרס רפובליקנים, רבים מהם חברי ועדת השירותים המזויינים שלך הקונגרס, ושני דמוקרטים. כותבי המכתב אומרים כי עסקה כזו עם ירדן ואיחוד האמירויות לא רק תתרום לכלכלה, אלא גם תסייע ללחימה נגד דאעש. "שתי המדינות במזה"ת נחושות לרכוש מל"טים חמושים", כתבו חברי הקונגרס לנשיא טראמפ, "ואם לא יקנו אצלנו, יקנו בסין".

המל"ט MQ-9 REAPER הוא כלי טיס בלתי מאוייש כבד בעל יכולת תקיפה. אורכו 11  מטרים, מוטת כנפיו 20 מטרים, מהירותו יותר מ-300 קמ"ש. יכול לשהות באוויר עד 40 שעות. רום טיסתו כ-15 ק"מ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית