דיווח מדלהי: הודו תרכוש בישראל ציוד צבאי במיליארדי דולרים בעת ביקור ראש הממשלה ההודי בארץ

הודו מתכווננת לחתום עם ישראל על עסקאות נשק בשווי מיליארדי דולרים, שיכללו טילי נ"ט, כלי טיס בלתי מאויישים וציוד צבאי אחר. ההסכמים יסוכמו בעת ביקורו בישראל של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי עוד השנה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האתר DEFENSE WORLD מדווח מדלהי, כי צפוי שוועדת הביטחון של הקבינט ההודי תחדש תוך כמה ימים את העסקה לרכש מאות טילי נ"ט מונחים ישראליים מדגם  SPIKE, עסקה שהוקפאה ושווייה נאמד במיליארד דולר. בחודש שעבר הודיעה הודו על כוונתה לבצע את עסקת טילי 'ספייק' למרות שלפני כן הוקפאה בשל השתתפות של משתתפת אחת במכרז. החוק ההודי אינו מתיר מימוש עסקה במכרז שהשתתף בו מציע אחד בודד. אולם ממשלת הודו מעוניינת לחתום על העסקה עם ישראל, כיוון שיצרנית הטילים רפאל הסכימה להעברת טכנולוגיות של טילי הנ"ט להודו לשם ייצורם בעתיד בהודו. מדובר ברכש 1,500 מערכות 'ספייק' וייצור עתידי של 30 אלף טילים במפעל הודי. במאי 2016 הסכימו הודו וישראל על מחיר של עסקה לרכש 275 משגרים ו-5,500 טילי 'ספייק'. 

עוד נאמר בדיווח מדלהי, שממשלת הודו שוקלת הצעה לרכוש מל"טים מדגם HERON TP בישראל, אם זו תסכים להעברת טכנולוגיות, כדי לאפשר ייצור מקומי בהודו. התעשיה האווירית ערכה באחרונה שינויים במל"טי 'הרון TP' כדי להתאימם ליצוא למדינות החברות ב'ארגון הפיקוח על טכנולוגיות טילים' (MTCR). הודו חברה בארגון זה. הדגם ליצוא יכול לשאת מטעד במשקל של 450 ק"ג. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית