גנרלים אמריקניים: "תכנית טראמפ להבסת דאעש אינה שונה מזו של אובמה. טיפול איטי ויציב בארגון"

עיקרי תכנית טראמפ הם המשך ההפצצות מן האוויר, הגברת הסיוע לכוחות מקומיים לכיבוש מוסול  וא-רקה, פגיעה בהכנסות הכספיות לדאעש וייצוב המצב באזורים שנכבשו מידי הארגון

צילום: AP

במערכת הבחירות הבטיח דונלד טראמפ להפעיל "תכנית סודית" למיגור מוחלט של דאעש בסוריה ובעירק ותקף את תכניותיו של אובמה. אחרי בחירתו הגיש לו הפנטגון תכנית סודית חדשה, אל נראה שהיא אינה שונה מזו של אובמה, ועיקריה – טיפול 'איטי ויציב' בדאעש – אומרים פקידים בכירים, שראו  את התכנית, לכתבי  NBC NEWS. עיקרי תכנית טראמפ הם המשך ההפצצות מן האוויר, הגברת הסיוע לכוחות מקומיים לכיבוש מוסול  וא-רקה, פגיעה בהכנסות הכספיות לדאעש וייצוב המצב באזורים שנכבשו מידי הארגון.  

שני אסטרטגים בכירים הביעו את דעתם שאין די בתכנית החדשה של הפנטגון וקראו לטראמפ "להכחיד את דאעש מן העולם ללא דיחוי". אדמירל בדימוס ג'יימס סטרדיוויס אמר: "אני מציע לנשיא להחזיר לפנטגון את התכנית, ולהורות להם להכין שיעורי בית ולהגיש לו משהו יותר טוב". ואילו גנרל בדימוס בחיל האוויר דייב דפטיולה, מי שתכנן את מלחמת האוויר במלחמת עירק הראשונה, אמר ש"הצבא חייב להפעיל הרבה יותר כוח אש, ולהניח לחיל האוויר, ולא לגנרלים של הצבא, לתכנן את מתקפות האוויר והמטרות".

בשבוע שעבר הודיע מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב,  גנרל  גו'זף ווטל, לוועדת השירותים המזויינים של הקונגרס, כי "המערכה נגד דאעש נכנסת לשנתה השלישית, ואנו בדרך הנכונה להביס את הארגון בסוריה ובעירק. בתקיפות מן האוויר נהרגו עשרות מפקדים של דאעש, נכבשו ממנו שטחים רבים וניכרת ירידה ביכולותיו הצבאיות". ואילו דובר הפנטגון קפטן ג'ף דייוויס אישר כי "משרד ההגנה מסר לנשיא תכנית ראשונית להגברת מאמצי הלחימה נגד דאעש, והתכנית שנמסרה לבית הלבן כוללת דגשים על אלמנטים של דיפלומטיה, כלכלה וכספים, סייבר והסברה. כל זה בנוסף לפעילות הצבאית. ומבחינה צבאית מבוססת התכנית גם על סיוע לצבא עירק בכיבוש מוסול ותמיכה בכוחות שונים בסוריה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית