מטוסי F-35B של חיל הנחתים משתתפים בתמרונים בקוריאה הדרומית – אות אזהרה לשליט קוריאה הצפונית

כמה מטוסי חמקן  F-35B (המראה ממסלולים קצרים, נחיתה אנכית) משתתפים לראשונה בתמרונים של חיל האוויר האמריקני בקוריאה הדרומית, בצעד המוגדר כאות אזהרה לקוריאה הצפונית

צילום: לוקהיד מרטין

מקורות צבאיים בכירים מסרו לסוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית 'יונהאפ', כי מדובר בצעד "שיש בו סמליות", וכי החמקנים ישתתפו בעיקר בתרגילים של תקיפת מטרות קרקע. "תוספת מטוסי F-35 לאזור פירושה העברת מסר לצפון שמטוסים אלו עלולים להיות מופנים נגד מדינה זו במקרה שלך התלהטות סכסוך בקוריאה", אמרו מקורות אלו. THE AVIATIONIST מוסיף כי העברת מטוס קרב מדור 5 לזירה מיועדת להיות תגובה ומענה לאיומי הטילים ההולכים וגוברים של שליט קוריאה הצפונית.

המטוסים  המשתתפים בתמרונים בקוריאה הדרומית שייכים לטייסת מטוסי F-35B של חיל הנחתים המוצבת ביפן. מדובר בטייסת התקיפה 121 השייכת לכנף האווירית ה-3 של המרינס, שבסיס הקבע שלה ביומה, אריזונה, ומזה כמה  חודשים היא מוצבת בבסיס האווירי החדש איווקוני שביפן. לקראת העברתה למזרח הרחוק עברה הטייסת שורה ארוכה של אימונים והכשרות על הקרקע, ובעיקר על סיפון נושאת המטוסים 'אמריקה', כדי לזכות בכשירות המבצעית. בהכשרות אלו נוסו מערכות המטוס, החימוש והתוכנות המבצעיות השונות.

פרשנים מסבירים כי מטוסי F-35 הם עתה המתקדמים ביותר בזירה במזרח אסיה, וניתן להפעילם כחלק מ"חבילת תקיפה" גדולה של כמה סוגי מטוסים שהם בעלי יכולת לתקוף מטרות בקוריאה הצפונית. זה כולל מטוסי קרב מדגמים שונים, מטוסי ביון EA-18G GROWLER  וגם מפציצים מדגמי B-1B,  B-52  והמפציץ החמקן B-2.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית