סעודיה תחל לייצר מל"טים סיניים ברישיון

מקור: טוויטר

סעודיה רכשה בעבר מל"טים סיניים תוקפים, ובעתיד הקרוב היא גם תחל לייצר אותם בשטחה תחת רישיון ייצור של חברת CASC. כך לפי פרסום של SAUDI_AFN.

המהלך יציב את התעשייה הביטחונית הסעודית במישור אחד עם התעשייה האיראנית שמפתחת מגוון דגמי מל"טים. שיתוף הפעולה עם התעשייה הסינית יעזור לסעודיה לצמצם פערים טכנולוגים ויאפשר לה לספק מל"טים למדינות הכלולות בקואליציה הסונית שבנתה (34 מדינות).

נזכיר כי בעבר סעודיה רצתה מל"טים אמריקאים מסוג ריפר, והבית הלבן סרב. אז סעודיה רכשה מל"טים סינים. בין היתר, לאחרונה, הציגה סעודיה CH-4 ברשותה. לצד סעודיה, גם מצרים מחזיקה במל"טים סיניים. מצרים מייצרת את ה-ASN-209 ולאחרונה נצפו מל"טים מסוג Wing Loong בבסיס רפידים לשעבר בסיני [Bir Gifgafa].

עד כמה מתקדמים המל"טים הסיניים התוקפים? ובכן, בעוד ארה"ב החליטה לגרוט את הפרדטור ולהישאר רק עם הריפר, סין ערכה מנגד ניסוי במל"ט ה-Wing-Loong II. לפי הפרסום הוא יכול לטוס בגובה 9 ק"מ במהירות 340 קמ"ש. הוא שוקל 4.2 טונות ויכול לשאת 480 ק"ג (הריפר יכול לשאת 1.8 טון). אמנם לא מדובר במל"ט עם אותן יכולות כמו הריפר, אבל סין מספקת אותו במחיר יחסית זול ועם חבילת חימוש מלאה, תקשורת, ואמצעים נוספים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית