סעודיה שולפת את קלף ה-DF3

לסעודיה נמאס מהתקפות הטילים של החותים. טילים שהם מקבלים מאיראן לפי ארה"ב. אז היא מאיימת חזרה עם טילים שרכשה מסין בשנות ה-80 ויכולים לפגוע בטהרן

Saudi Arabia's DF-3 ballistic missiles were displayed for the first time during the parade at the end of the military exercise code-named 'Saif Abdullah'. (Source Saudi Arabia press agency)

בשנת 2014 סעודיה הציגה טילים בליסטיים מסוג DF-3 שרכשה מסין. היום היא משתמשת באיום הזה נגד איראן. הסיבה: לסעודיה נמאס מטילים איראנים שנורים עליה מתימן על ידי החותים. האחרון פגע באזור תחנת כוח.

כדי לאותת לאיראן, סעודיה שלחה "יועץ פוליטי" להעביר מסר לטהרן שיפסיקו עם הטילים מתימן.

לפי פרסום של www.uscc.gov בשנת 1988 סעודיה רכשה מסין טילי DF-3A שאינם מותאמים לנשיאת רש"ק גרעיני. לפי אותו פרסום, אלו טילים מיושנים. ככל הנראה הוחלפו עם טילי DF-21 בשנת 2007, אך אין לכך הוכחה. לפי armyrecognition, סין מכרה כמות של 36-60 טילי DF-3A לסעודיה.

אין ספק כי מדובר בעליית מדרגה באיומים הסעודים כלפי איראן. לזאת יש להוסיף את הפרסום האמריקאי השבוע שמאשים באופן ישיר את איראן באספקת טילים לטווח של 800 ק"מ לחותים. זו פעם ראשונה שארה"ב מאשרת העברת טכנולוגיה זו בין איראן לחותים. יחד עם זאת, השאלה אם סעודיה תלחץ על הכפתור ותשגר טילים כאלו לעבר איראן עדיין פתוחה. אם זה יקרה, בטהרן כנראה לא ישבו בשקט.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית