גילת תפתח אנטנה אלקטרונית עבור מדגים הטכנולוגיות של איירבוס

By Chris Lofting - http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/CASA-C-295M/1335751/L/, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19375890

חברת גילת רשתות לוויין מודיעה על פרויקט פיתוח משותף עם איירבוס (Airbus) לפיתוח אנטנת ESA IFC במימון CS2JU, כחלק מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי.

טכנולוגיית האנטנה המוטסת תוצג במהלך טיסה במטוס הדגמת הטכנולוגיות של איירבוס, המבוסס על מטוס ה-C295, במטרה לתמוך במטרת Clean Sky 2 (CS2) לתחבורה יעילה וירוקה יותר.

גילת נבחרה לפתח טרמינל לווייני משולב בתחום תדרי Ka המבוסס על יכולותיה בתחום אנטנות Phased Array (PAA). האנטנה תוטמע במבנה הכנף של המטוס ותכלול את רכיבי ההגברה והקורנים. הפיתוח יכלול תכנון, בניית אבטיפוס, ייצור, ובדיקות על הקרקע ובמהלך טיסה של הטרמינל המוטס בשיתוף עם איירבוס.

איירבוס שותפה ב- CS2JUותומכת בפיתוח הטכנולוגיה לאספקת תחבורה אווירית בת-קיימא וירוקה יותר. גילת תפתח את האנטנה המוטמעת בתיאום עם איירבוס ותדגים קישוריות לוויינית מוטסת מלאה שאינה משפיעה על ביצועי המטוס. טרמינל ה-ESA המוטס של גילת יותקן במדגים הטכנולוגיות של איירבוס עבור בדיקות תיקוף במהלך טיסה שיבוצעו בסביליה, ספרד, תוך שימוש בלווין Ka המכסה את אירופה.

טכנולוגיית PAA של האנטנה מאפשרת אינטגרציה גבוהה והטמעה מלאה של האנטנה בתוך שלדת המטוס, וליתר דיוק, כחלק מחרטום המטוס, בקטע אשר מחבר בין כנף המטוס לבין גוף המטוס. לוחות המטוס המקוריים יוחלפו בתבניות מורכבות חדשות עם אנטנת PAA מוטמעת, ובכך ימנעו כל בליטה מגוף המטוס. פתרון זה מוסיף יכולות אספקת אינטרנט מהיר למטוסים מבלי להשפיע על ביצועי המטוס ותמרוניו תוך הימנעות מגרר אווירודינמי והפחתת צריכת הדלק. האנטנה המוטמעת תתרום להפחתת פליטות פחמן דו-חמצני ובכך תתמוך באחד מהאתגרים החברתיים המרכזיים לאספקת תחבורה חכמה, ירוקה ומשולבת.

"גילת גאה כי טכנולוגיית ה- ESA/PAAשלה נבחרה כפתרון המוביל דה פקטו של אנטנה מתכווננת אלקטרונית, עבור יישום אווירונאוטי. הבחירה של האיחוד האירופי מאפשרת לנו לאחד כוחות עם איירבוס, ספקית מובילה של מטוסים, ולשתף פעולה בפיתוח הדורות הבאים של אינטרנט מהיר למטוסים. הטכנולוגיה תתמוך בקצבי תעבורת נתונים גבוהים ובהתאמה אישית לסוגי מטוסים שונים," אמר מיכאל (מיקי) ברק, סמנכ"ל שיווק ומכירות בתחום התעופה והניידות בגילת. "הודות ליכולת כוונון אלומה בצורה אלקטרונית במהירות גבוהה, הפתרון מתאים לאספקת אינטרנט מהיר למטוסים תוך שימוש בלווינים  מסוג GEO, MEO ובעתיד גם LEO."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית