התעשיה האווירית תציג בתערוכה בהודו מל"ט גדול חדש: HERON TP XP

בתעשייה האווירית אומרים שמדינות שעד היום הפעילו את ההרון-1 ורוצות כלי לגובה רב יותר עם מהירות כפולה, יוכלו לקנות את ה-TP-XP. כושר הנשיאה שלו עד 450  ק"ג לעומת 1000 ק"ג של ה-TP

Heron TP-XP. קרדיט- התעשייה האווירית

התעשיה האווירית מציגה בתערוכת איירו-אינדיה בהודו בשבוע הבא  את HERON TP XP, 'חבר' חדש במשפחת המל"טים HERON, ('איתן' בחיל האוויר), כלי הטיס הבלתי מאויישים הגדולים ביותר מתוצרת ישראל.

המל"ט החדש, שהוא דגם מיוחד המיועד ליצוא, המוצג ככלי טיס רב-משימתי ורב-מטע"די, יוצג השבוע בתערוכה בבנגלור שבהודו, והתעשיה האווירית מקווה למכור אותו להודו, שהיא משתמשת ותיקה של מל"טי 'הרון', וכמובן גם למדינות אחרות.

שאול שחר, סמכ"ל ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, מסר היום כי המל"ט החדש מאפשר השגת עליונות אווירית  ברמה גבוהה מהדגמים הקודמים. הדגש במל"ט החדש הוא על מהירות הטיסה, שהיא כפולה ממל"טים קודמים – תכונה חשובה לארצות גדולות, וכן גובה הטיסה – יותר מ-41 אלף רגל. המטע"ד של ה'הרון' החדש הוא במשקל של 450 ק"ג והכלי מוגדר כרב-מטע"די היכול לשאת מגוון סוגי מטע"דים, לפי המשימה.HERON TP XP שייך למשפחת המל"טים בני יותר מחמישה טונות. הכלי הוא בגודל של ה-HERON TP, אולם הוא יכול לשאת כמות יותר גדולה של דלק.

ה'הרון' החדש, כמו קודמיו, תוכנן ומיוצר על פי תפיסות ההפעלה שנצברו בתעשיה האווירית במשך יותר מ-40 שנה של ייצור כלי טייס בלתי מאויישים, שבהן יותר מ-1.5 מיליון שעות טיסה בחיל האוויר הישראלי ואצל יותר מ-50 לקוחות ברחבי העולם.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית