4,000 לוחמי שריון וחי"ר אמריקאיים נחתו בפולין

כוח אמריקני המונה 4,000 לוחמי שריון וחי"ר נחת בפולין עם "מסר ברור לרוסיה", רוסיה מוחה על הצעד ומגדירה אותו איום על ביטחונה

4000 חיילים אמריקניים הגיעו אתמול לפולין, בעוד הפנטגון מודיע שהמטרה היא לשפר את הקשרים עם נאט"ו "ולשגר מסר ברור לרוסיה". רוסיה מוחה על הצעד ומגדירה אותו איום על ביטחונה.

ראש ממשלת פולין ביאטה שידלו ושר ההגנה אנטוני מצ'רקביץ' קידמו בברכת "זה יום גדול לפולין" את נחיתת הכוח האמריקני על אדמת פולין. מפקד הכוח האמריקני הוא גנרל טימוטי מקגוויר, סגן מפקד כוחות ארה"ב באירופה. הוא אמר לכתבים שסיקרו את נחיתת הכוח בעיר זגאן שבמערב פולין, כי הנוכחות האמריקנית היא הוכחה ניצחת להמשך המחויבות האמריקנית לפולין ולנאט"ו.

הכוח שנחת בפולין מורכב מבריגדת השריון 3 ודיוויזיית חי"ר 4, והכוח מוגדר כמאומן ומצויד היטב. היחידה הורכבה והתאמנה בבסיס קרסון בקולורדו, ואחרי תקופת שירות בפולין יחידה זו ואחרות יעברו לשבעה אתרים נוספים באירופה לאימונים ותמרונים.

גנרל טים ריי, ממפקדי הכוחות האמריקניים באירופה, אמר בפולין כי מטרת הפריסה היא "להפגין את המחויבות האמריקנית לבעלות הברית האירופיות  נוכח מעורבותו של ולדימיר פוטין באוקראינה".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים בקרמלין, כי התגובה הרוסית השלילית לפריסה האמריקנית בפולין היא טבעית "נוכח צעד שמשמעותו הגדלת העוצמה הצבאית באזור. אנו רואים בכך איום עלינו. זו פעולה המאיימת על האינטרסים וכל הביטחון שלנו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית