שני מטוסי אדיר, F-35, ביצעו טיסת לילה ראשונה מעל שמי המדינה

שני מטוסי אדיר, חמקנים F-35  המריאו לטיסות הלילה הראשונה שלהם בישראל, ובכך בוצעה ונרשמה בספר טייסת 'נשר הזהב' בבסיס נבטים גיחת לילה מספר 1  של מטוס ה'אדיר'

צילום מור צידון אתר חה"א

"טיסת הלילה היוותה אמירה משמעותית שפירושה שאין הבדל בין טיסת יום לטיסת לילה", אמר אחרי הנחיתה מפקד הטייסת סא"ל יותם לאתר חיל האוויר, "המטוס מאפשר טיסה נוחה בלילה, כמעט זהה לטיסת יום. אנו פועלים לאט, תוך בקרה וניהול סיכונים, ובחנו בטיסה כיצד משתלבים אמצעי ראיית הלילה של המטוס במה שאנו כבר מכירים".

לטיסת הלילה סייעה מערכת DAS שהיא ייחודית למטוסי F-35. זו מערכת שמייצרת תמונת מצב אמיתית סביב המטוס ב-360 מעלות ומשדרת את המידע ישירות לקסדת הטייס. זה נעשה באמצעות חיישנים ומצלמות המותקנים במקומות רבים במטוס. הטייס מקבל מודעות מרחבית טובה, ביום ובלילה. גיחת הלילה, כמו יתר גיחות שני האדירים, הן במסגרת ההכנות להכרזה על מבצעיות המטוסים עד סוף 2017.

רמ"ט חיל האוויר טל קלמן חזר ואמר באחרונה, כי תכנית מטוסי F-35 היא עדיין תכנית בפיתוח, ולכן גם אם מתגלים ליקויים בתוכנות המטוס, יש אפשרות מלאה לבצע שינויים ותיקונים. "התכנית שומרת על שקיפות מלאה מול לקוחות המטוס, ומכך יכולתם לבצע את כל השינויים הנדרשים במטוס", אומר הרמ"ט. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית