מישהו עשה DDoS למשטרה - במציאות הפיזית

facebook.com/israelpolice

"ברחבי הארץ התקבלו בשעות האחרונות מספר הודעות למוקדי 100 על הטמנת מטען לכאורה במוסדות שונים,", מסרו היום (ב') מדוברות המשטרה. "מרבית המקומות נסרקו על ידי חבלנים ונמצא כי מדובר בהודעת שווא. בחלק מהמקומות עדיין מתבצעת סריקה. הנושא בבדיקה. עם סיום הסריקות נעדכן. הציבור מתבקש להמשיך ולנהוג על פי הנחיות המשטרה בשטח ובכלל."

אם לא מדובר בתרגיל של השב"כ או במהלך של המפכ"ל לבדוק עומסים בפעילות המשטרה, זה מקרה מטריד מאד.

מי שראה את הסרט "מת לחיות 3", המקרה צריך להיות לו מוכר. באותו סרט, הטרוריסט היתל בשוטרים ושלח אותם למשימות תחת איום לפוצץ פצצה באחד מבתי הספר בעיר אם לא יעמדו בהן.

עבור כוחות הביטחון, מתאר כזה של יצירת עומס תפעולי מזוייף על המשטרה יכול להיות סיוט. תחשבו מה יכול לקרות אם ארגון טרור יחליט להשתמש בשיטה כזו בטרם ישלח מפגעים למרכזי ערים. זה היה יכול להישאר כתרחיש היפוטתי, לולא המקרה של היום. מקרה שהופך תרחיש כזה למציאותי.

המשמעות עבור המשטרה היא אחת - יש צורך לפתח / ליישם שיטת אימות של הודעות למוקד 100 שאינה נסמכת רק על שוטרים. ניתן לחשוב על טכנולוגיה כמו רחפנים לבדיקת המקום בטרם שליחת שוטרים, או מודל עבודה מופרט של חברות ביטחון אזרחיות שיעשו בחינה ראשונית של תלונות והמשטרה תהיה רק כטיר-2. יש בארץ מספיק מומחי ביטחון ואנשי טכנולוגיה למצוא לזה פתרון.

עבור הציבור הישראלי, המקרה יהיה בבחינת ברכה אם הוא יסתיים ללא נפגעים בנפש (ועד כתיבת שורות אלו אין כאלו) - זאת, כי עכשיו המשטרה מודעת לכשל, וגם הציבור. וזה מחייב את המשטרה יחד עם המשרד לביטחון פנים למצוא פתרונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית