ארגנטינה רוכשת ספינות "שלדג" מישראל

ארגנטינה רוכשת בישראל ארבע ספינות 'שלדג' המיועדות למניעת הברחות בנהר פרנה

צילום: עודד ברייר מספנות ישראל

ממשלת ארגנטינה רכשה מישראל ארבע ספינות מדגם שלדג מתוצרת ישראל בסכום של יותר מ-80 מיליון דולר. ספינות הסיור מיועדות בעיקר למלחמה בהברחות.

ההסכם על רכש הספינות נחתם בין משרד הביטחון הארגנטיני לבין ממשלת ישראל ב-15 בדצמבר. מקורות ביטחוניים בארגנטינה מסרו לעיתון 'לה נסיון' כי שווי ארבע הספינות הוא 49 מיליון דולר, ואילו שווי הציוד והמערכות המותקנות בהן הוא 35 מיליון דולר. הספינות מיועדות לבצע סיורים בנהר הגדול פרנה בארגנטינה, שהוא נתיב עיקרי של הברחת כמויות גדולות של מריחואנה לתחומי המדינה.

ספינות שלדג מגיעות למהירות שיוט של 75 קמ"ש. הן חמושות בתותחים מדגם 'טייפון' 25 מ"מ, תותחי 'ארליקון' 20 מ"מ וסוגי חימוש נוספים. ספינות שלדג מוגדרות כספינות סיור ותקיפה מהירות, הן מיוצרות במספנות ישראל, וכבר נמכרו לכמה מדיניות, ביניהם סרי לנקה, רומניה וניגריה.

שלדג היא ספינת בת דחק של 72 טונות, אורכה יותר מ-26 מטרים. ייחודה של ספינה זו  היא שיטת ההנעה: אין לה מדחפים, וההנעה נעשית אמצעות מערכת סילוני מים – שאיבת מים מתחתית הספינה ופליטתם אחורנית בעוצמה רבה דרך נחירים מיוחדים. הגינוי הספינה הוא בהתאם – באמצעות הפניית סילוני מים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית