פרסום ראשון: הטיפול בסייבר יעבור לאגף התקשוב של המטה הכללי

הרמטכ״ל יורה לרכז את הטיפול במרחב הסייבר באגף התקשוב של המטה הכללי, כך מסתמן מדיון בראשות רא״ל גדי אייזנקוט שנערך בשבוע שעבר

facebook.com/htkshuv

הודעה בנושא צפויה לצאת לאחר שאגפי המודיעין והתקשוב יתייחסו לתוצאות הדיון והרמטכ״ל יסכם אותן סופית. ההחלטה התקבלה מבלי שצה״ל הוציא על כך הודעה מיוזמתו. 
 
מזה שנים מחולקת האחריות על תחום הסייבר בצה״ל בין אגף המודיעין ובעיקר יחידה 8200 בתוכו, שאחראים על האיסוף ועל ההתקפה באמצעות כלי סייבר ובין אגף התקשוב שאחראי על ההגנה. במשך שנים ריכז אגף המודיעין את הטיפול בנושא בראייה כלל צה״לית. 
 
לאחר כניסתו לתפקיד קיבל הרמטכ״ל, רא״ל גדי אייזנקוט החלטה עקרונית, שנחשפה לראשונה בישראל דיפנס, להקים זרוע שתרכז את כל היבטי הסייבר- הגנה והתקפה ובניין כוח. מאז היו חילוקי דעות לגבי השאלה מי יהיה אחראי לתחום. ביחידה 8200 טענו כי הוצאת תחום הסייבר תגרום למכה אנושה ליכולות ולאיכות היחידה. על רקע הויכוח החליט הרמטכ״ל להקים בשלב ראשון מטה סייבר בצה״ל שיהיה כפוף אל ישירות לסגנו, בראש המטה עומד תא״ל ירון רוזן, איש חיל האוויר במקור.
 
לפני ימים אחדים נערך הדיון שבו החליט אייזנקוט להעביר את מטה הסייבר המטכ״לי לאגף התקשוב, ובכך להעניק את האחריות בתחום הסייבר בצה״ל לראש אגף התקשוב, האלוף נדב פדן. עם זאת, התקיפה והאיסוף עדיין יהיו באחריות אגף המודיעין ויחידה 8200.  
 
המשמעות המסתמנת היא שלא מוקם פיקוד חדש בצה״ל לתחום הסייבר.
 
תגובת דובר צה"ל: טענות הכתב אינן מדויקות וחלק מהעובדות המצוינות בכתבה חוטאות לאמת. הודעה מסודרת תצא לאחר קבלת ההחלטות בנושא.
 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית