חמקנים יוצבו באירופה

ארה"ב תציב בקרוב מטוסי חמקן F-35 באירופה "כדי להרתיע מפני צעדיה של רוסיה"

צילום: דו"צ

ארה"ב מתכוננת להציב באירופה מטוסי חמקן F-35 כדי להרתיע מפני צעדים צבאיים של רוסיה, "מדינה המבינה רק כוח", אמרה השרה הממונה על חיל האוויר האמריקני, דבורה לי ג'יימס, בהרצאה במועצה האטלנטית.

"עכשיו, כשמטוסי F-35 הוכרזו ממבצעיים, אנו נציב את המטוסים החדישים ביותר שלנו באירופה בעתיד הלא רחוק. לא הייתי מופתעת אם מטוסים אלו יוצבו באירופה כבר בקיץ הקרוב. התמהיל הייחודי של חמקנות, מודעות סביבתית ומצבית וחיישנים ימלאו תפקיד חשוב בהבטחת ביטחון והתרעה לבעלות בריתנו".

מטוסי F-35 דגם A של חיל האוויר האמריקני הוכרזו מבצעיים באוגוסט, והצבתם באירופה תהיה הפריסה המבצעית הראשונה של המטוסים מחוץ לגבולות ארה"ב. דיפנס ניוז מוסר כי חיל האוויר עומד לשלוח לאירופה באביב הקרוב "חליפת ביטחון אזורית", שתכלול גם מטוסי  F-15S השייכים למשמר הלאומי של לואיזיאנה ופלורידה, לביצוע סדרות תמרונים ותרגילים אוויריים משותפים עם חילות אוויר אירופאיים. באפריל שעבר כבר שלחה ארה"ב לרומניה מטוסי חמקן F-22 לתמרונים משותפים.

דבורה לי ג'יימס עומדת לסיים את תפקידה כשרה הממונה על חיל האוויר בחודש ינואר, והיא  מייעצת למי שימלא את מקומה להציב מטוסי F-35 באירופה "כדי להפגין נוכחות אמריקנית ולהוות גורם הרתעה מפני פעילות צבאית רוסית מוגברת מאז הפלישה לאי קרים. השרה ג'יימס: "רוסיה היא מדינה המבינה רק כוח. בתקופה כזו, כאשר הם דוחפים ומתגרים ובוחנים אותנו, לדעתי הברית בין ארה"ב לאירופה חייבת להפגין עוצמה וכוח". היא הוסיפה שיש גם חשיבות רבה למעורבות האמריקנית במדינות הבלטיות, "על מנת לשמור על התחום האווירי של ליטא, לטוויה ואסטוניה".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית