מל"טי הריגול העתידיים יהיו חמקנים

גם מטוסי ומל"טי הריגול הולכים להיות בלתי מאויישים וחמקנים, כדי להתמודד מול איומים מצד רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן

צילום: אלביט מערכות

חיל האוויר של ארה"ב מגדיר דרישה מבצעית לפיתוח מל"ט 'תצפית' ארוך טווח ובעל תכונות חמקניות, שיוכל להגיע למקומות שאליהם לא מסוגלים להגיע מטוס הריגול U-2 או המל"ט הענק GLOBAL HAWK.

את הדברים אמר מנהל המחלקה למודיעין והגנה בפנטגון, גנרל ג'ק שנהאן, ראש מחלקת המודיעין והגנה בפנטגון. הוא אמר בוושינגטון שחיל האוויר של ארה"ב מתכונן לפתח  PENETRATING ISR, כלי לאיסוף מודיעין תצפית וסיור (ISR), שיוכל להתמודד מול כלי מלחמה של רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן.

גנרל שנהאן הדגיש כי בסיסי צבא אמריקניים באוקיאנוס השקט, ביפן, גואם, הפיליפינים ואוקינווה "מאויימים ברמה שלא היתה כמוה מאז מלחמת העולם השניה". כוונתו בעיקר לטילים בליסטיים המשוגרים מהיבשה,  מצוללות או מאניות שטח שיש בידי סין וצפון קוריאה. הנשק הסיני ה הכי מסוכן, אמר.  לפיכך עובד הפנטגון ברצינות על פיתוח יכולות של מל"ט גדול, בעל כושר שרידות גבוהה,  שיוכל לטוס במהירות ולחדור לאזורים מוגנים על ידי טילים מתקדמים. "מל"טים קטנים אינם מתאימים עוד לאתגרים האלו", אמר הגנרל, "צריך משהו שיחדור מבעד להגנה אווירית מתוחכמת, שישוטט זמן רב מעל המטרות וגם יוכל לחזור למקום שממנו יצא".  לפיכך, תקציב הפנטגון לשנים 2018-2022  יכלול השקעות גדולות בפלטפורמות מוטסות, מאויישות ובלתי מאויישות, לאיסוף מודיעין. הוא פירט כי ארה"ב תיצור תמהיל של פלטפורמות מודיעין וכלים בעלי יכולות חדירה לאזורים רוויי טילים והגנה אווירית. תמהיל אחר הוא הפעלת  פלטפורמות בלתי מאויישות למשימות מסוכנות במיוחד בשילוב עם מטוסי קרב מאויישים כמו F-22    ו-F-35  של לוקהיד מרטין ומטוסיט B-21  של נורת'רופ. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית