הפרד טס אוטונומית
נתונים מחיישנים רבים, כולל שני מדי גובה מבוססי לייזר, מד גובה מכ"ם, חיישני אינרציה, ומצלמה אלקטרו-אופטית הם הבסיס של מערכת בקרת הטיסה (FCS). בעתיד, יותקנו גם חיישני הימנעות ממכשולים
עמי רוחקס דומבה
| 16/11/2016
הפרד (MULE) של Urban Aeronautics עשה את הטיסה הראשונה האוטונומית הראשונה שלו, כך לפי פרסום של החברה.
הטיסה התבצעה בגובה נמוך בשיטת Fancraft יחודית לחברה. הטיסה מתבססת על ייחוס לקרקע ומערכות פנימיות. נתונים מחיישנים רבים, כולל שני מדי גובה מבוססי לייזר, מד גובה מכ"ם, חיישני אינרציה, ומצלמה אלקטרו-אופטית הם הבסיס של מערכת בקרת הטיסה (FCS). בעתיד, יותקנו גם חיישני הימנעות ממכשולים.
בהתבסס על הנתונים המשולבים שנאספו מהחיישנים השונים השונות, המערכת לניהול הטיסה (FMS) חייבת "לבצע שיפוט" בכל רגע האם נתונים שמגיעים מכל חיישן שגויים או לא מדויקים ויכולים לגרום לסטיות גדולות מנתיב הטיסה. זו החלטה של שבריר שנייה אם להמשיך במשימה, לחזור הביתה או לבצע נחיתה מיידית עד להודעה חדשה.
האתגר בעיצוב ובדיקת מערכת FMS טמון בתצורה שמעולם לא טופלה על ידי אלגוריתמי בקרת טיסה רגילים. זה משול לטייס טירון בניסיון שלו להטיס בפעם הראשונה עם הבנה של עקרונות בסיסיים באווירודינמיקה אבל ללא מאמן.
נתונים מחיישנים רבים, כולל שני מדי גובה מבוססי לייזר, מד גובה מכ"ם, חיישני אינרציה, ומצלמה אלקטרו-אופטית הם הבסיס של מערכת בקרת הטיסה (FCS). בעתיד, יותקנו גם חיישני הימנעות ממכשולים
הפרד (MULE) של Urban Aeronautics עשה את הטיסה הראשונה האוטונומית הראשונה שלו, כך לפי פרסום של החברה.
בהתבסס על הנתונים המשולבים שנאספו מהחיישנים השונים השונות, המערכת לניהול הטיסה (FMS) חייבת "לבצע שיפוט" בכל רגע האם נתונים שמגיעים מכל חיישן שגויים או לא מדויקים ויכולים לגרום לסטיות גדולות מנתיב הטיסה. זו החלטה של שבריר שנייה אם להמשיך במשימה, לחזור הביתה או לבצע נחיתה מיידית עד להודעה חדשה.
האתגר בעיצוב ובדיקת מערכת FMS טמון בתצורה שמעולם לא טופלה על ידי אלגוריתמי בקרת טיסה רגילים. זה משול לטייס טירון בניסיון שלו להטיס בפעם הראשונה עם הבנה של עקרונות בסיסיים באווירודינמיקה אבל ללא מאמן.