עיר הבה"דים מצילום רחפן של משרד הביטחון

ראש הממשלה ושר הביטחון חנכו היום את קריית ההדרכה של צה"ל בדרום. לרגל האירוע, משרד הביטחון מפרסם צילומי רחפן של הקריה שהוקמה בנגב, וכן נתונים מספריים מעניינים על הפרויקט

צילום: משרד הביטחון

קריית ההדרכה היא אבן הדרך הראשונה במהלך הלאומי של מעבר צה"ל לנגב, המשנה את פניה של מדינת ישראל. זהו מהלך בקנה מידה היסטורי בעל משמעויות מבצעיות, חברתיות, כלכליות וערכיות.

המעבר דרומה הוא מהלך לאומי רחב בהובלת משרד הביטחון, הכולל ארבעה פרויקטי-ענק, אשר יביא ליציאת צה"ל ממרכזי הערים ומאזורי הביקוש, לפינוי קרקע בשווי של עשרות מיליארדי שקלים ויביא דרומה מעל  30 אלף חיילים, וכ- 7000 משרתי קבע.

מדובר במהלך שהתועלות הכלכליות הישירות שלו נאמדות בכ- 6 מיליארד ₪ בשנה.  ערך נכסי הנדל"ן בנגב כבר עלה בכ- 30% בזכות מעבר צה"ל דרומה. המהלך מלווה בשיפור תשתיות בדרום בתחום התחבורה, הבריאות, החינוך.

למינוף המהלך למעבר צה"ל דרומה ממשלת ישראל החליטה להשקיע מיליארדי שקלים בשדרוג תשתיות בדרום.

קריית-ההדרכה נבנתה בזמן שיא של כ- 4 שנים ובתקציב של כ-2.2 מיליארד ₪. 

קמפוס קריית-ההדרכה משתרע על כ- 250,000 מ"ר בנוי. בקמפוס נבנו כ- 134 מבנים, בהם 33 מבני מגורים, מתחם הסעדה, בית ספר לחימוש, ומתקני ספורט וכושר.

הקמפוס נבנה בסטנדרטים גבוהים ביותר ועל בסיס התשתיות המתקדמות ביותר. בקמפוס קריית ההדרכה יש כ- 400 כיתות "חכמות", המכילות 750 מערכות מולטימדיה חדשניות. כמו כן בקריה פועלים מספר סימולטורים מהמתקדמים בעולם המאפשרים לחניכים ללמוד הלכה למעשה את מקצועם.

הפעילות השוטפת לאחזקת הבסיסים מוערכת בכמיליארד וחצי ₪ בשנה.

בקריה שוהים מידי יום מעל 10,000 איש, מתוכם כ-700 אנשי קבע, אשר סועדים בשישה חדרי אוכל המספקים 40,000 מנות ביום. בקריה מתנהלים 2,200 קורסים במהלך כל שנה, המכשירים כ-90,000 חניכים בשנה.

קריית ההדרכה מספקת לאזור הדרום מקומות תעסוקה, ומניעה את גלגלי הצמיחה באזור במונחי תעסוקה, רכש, התקשרויות וכדומה.

המדינה ומשרד הביטחון הגדירו רכש כחול לבן כתנאי במכרז ההתקשרות עם הזכיין. לפחות 25% מההיקף הכספי של רכש הטובין אשר נרכשו ויירכשו בעתיד על ידי הזכיין  או על ידי מי מטעמו יהיו טובין מתוצרת הארץ. בפועל הרכש הוא הרבה יותר מעבר לכך.

במהלך הקמתה הועסקו בקריית ההדרכה כ 1000 עובדים, מתוכם כ-20% בדואים מהדרום. כיום עובדים בקרית-ההדרכה מידי יום 500 עובדים, כשרובם המכריע מגיע מאזור הדרום- באר-שבע, דימונה, ירוחם ויישובים נוספים.

בקריה מועסקים, במעגל משני, עשרות חברות אחזקה מהדרום במתן שירותי תחזוקה שוטפת בתחומי המיזוג, מעליות, נושאים טכניים ועוד.

70% מהחברות המועסקות בהקמת קריית ההדרכה  ממוקמות בדרום הארץ, ומעסיקות מגוון עובדים מהדרום, יהודים וערבים, במגוון מקצועות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית