פרסום ראשון: מנהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש מאות מערכות "מעיל רוח" נוספות מתוצרת חברת 'רפאל' בהיקף של מאות מיליוני ₪

זאת במסגרת תכנית ההצטיידות הרב-שנתית במערכות הגנה אקטיבית. רכש המערכות הנוספות נועד להבטיח שכל טנק מרכבה סימן 4 וכל נגמ"ש נמר שיוצאים מקו הייצור, יהיו מצוידים במערכת הגנה אקטיבית

 

צילום: מנהלת תכנית המרכבה במשרד הביטחון

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, הנחה את מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) לצאת לרכש נוסף של מאות מערכות הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח", מתוצרת רפאל. היקף ההזמנה נאמד במאות מיליוני ₪. ההזמנה החדשה מיישמת את החלטת משרד הביטחון, שלפיה כל טנקי המרכבה סימן 4 וכל נגמ"שי הנמר  החדשים יצוידו במערכת 'מעיל רוח', החלטה שתספק הגנה משמעותית נוספת לכל טנק ונגמ"ש.

בחודשים האחרונים קיימה מנהלת תכנית המרכבה במשרד הביטחון (מנת"ק), יחד עם זרוע היבשה בצה"ל, סדרת ניסויים מוצלחת בנגמ"שי נמר, שעליהם הותקנו מערכות 'מעיל רוח'. השלמת הניסויים ותהליך האינטגרציה של המערכת אפשרה לצאת לרכש וייצור סדרתי של מאות מערכות הגנה אקטיבית נוספות.

מערכת 'מעיל רוח', זוכת פרס ביטחון ישראל, נחשבת למערכת ההגנה האקטיבית הטובה מסוגה בעולם, והיחידה שעמדה  במבחן מבצעי. במהלך מבצע 'צוק איתן' יירטה המערכת ניסיונות רבים של חמאס לירות טילי נ"ט לעבר טנקים ונגמ"שים של צה"ל, ובכך שינתה את תמונת הקרב והצילה את חייהם של לוחמים רבים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית