רפאל תספק טילי ספייק לספינות ומסוקים של הפיליפינים

הטילים יסופקו לספינות MPAC גרסה MK3 ולמסוקי  AW159 Wildcat של הפיליפינים שיכנסו לשירות בשנתיים הקרובות. כמו כן, רפאל מציעה לפיליפינים חימושים שונים למטוס ה-FA-50

A full scale mock up of a Spike NLOS missile. Photo courtesy of Wikimedia Commons

רפאל תספק לפיליפינים עמדות ירי מסוג "טייפון" כולל טילי ספייק וכן טילים כאלו למסוקי חיל האוויר, כך לפי התבטאות של גיורא כץ, לשיווק ופיתוח עסקי ברפאל למגזין ADAS. פרסום ראשון הופיע באתר rhk111smilitaryandarmspage.

לפי הפרסום, רפאל תספק טילי ספייק NLOS ו-ER לשני מסוקים מסוג AW159 Wildcat שיפעלו מהפריגטות העתידיות של המדינה. כמו גם אמר כץ כי רפאל מציעה לפיליפינים פצצות ספייס, פוד לייטנינג, טילי א"א מסוג דרבי ועוד חימוש למטוסי ה-FA-50 שהמדינה תרכוש.

(הודעה מעניינת לגבי החימושים של מטוס ה-FA-50 תוצרת דרום קוריאה, כי מטוסים אלו מוצעים לעוד מדינות בעולם. גם המכ"מ של המטוס הוא מתוצרת מפעל אלתא של תעשייה אווירית. שילוב טילי דרבי במטוס כזה הופכים אותו ממטוס תמיכה קרובה לחי"ר למטוס רב משימתי).

לפי הפרסומים, עמדות הנשק עם טילי הספייק מיועדות, ככל הנראה, לספינות MPAC גרסה MK3 שהפיליפינים רכשה. מדובר בפעם הראשונה שטילי ספייק יכנסו לפעילות מבצעית של הפיליפינים.

אותו פרסום גם יודע לומר כי טילי הספייק ישמשו את הפיליפינים למגוון משימות - בין היתר נגד ספינות באמצעות רש"ק חודר ופיצוץ מפוצל [Blast Fragmentation].  אלו רש"קים שמתאימים למטרה פחות ממגונת מטנק, מטרתו המקורית של הספייק.

נקודה מעניינת שעולה מהדיווח היא שטילי הספייק על המסוקים של הפיליפינים יכולים לשמש להתקפת ספינות שטווח מערכת ההגנה האווירית שלהם קטן מ-30 ק"מ (טווח הספייק), כמו למשל קורבטות סיניות מסוג 056 שכוללים את מערכת ההגנה HQ-10 לטווח של 9 ק"מ.

הספינות עתידות להגיע לפיליפינים ב-2017 והמסוקים ב-2018.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית