קמבודיה: 20 חיילים נהרגו בפיצוץ תחמושת בבסיס צבאי

נגרם נזק גם ל-25 בתים של תושבי הכפר, ובתים במרחק של קילומטר אחד משם ספגו נזק קל

Associated Press דיווחה באתר האינטרנט של PBS, שביום שבת האחרון סמוך לשעה 14:30 אירע פיצוץ גדול של תחמושת ואחריו פיצוצים קטנים יותר במשך שעה נוספת בבסיס במחוז Kampong Speu בדרום מערב קמבודיה. 

לא היה ברור מיד מה גרם לפיצוץ. בפיצוץ נהרגו 20 חיילים מצבא קמבודיה ונפצעו נוספים. בתמונות מהזירה נראו כמה מבנים, שניזוקו קשות ושהיו תלויים על בלימה, ומבנים שחורים נפערו בגגותיהם. ארבעה מבנים בבסיס נהרסו, וכמה כלי רכב צבאיים ניזוקו. חלונות במבנה סמוך נופצו. 

בתמונות מהבסיס ניתן לראות אותו בשדה גדול, ככל הנראה ללא מבנים אזרחיים בקרבה מיידית. נגרם נזק גם ל-25 בתים של תושבי הכפר, ובתים במרחק של קילומטר אחד משם ספגו נזק קל. 

קמבודיה, כמו מדינות רבות באזור, סובלת מגל חום מתמשך, והמחוז שבו אירע הפיצוץ רשם שיא של 39 מעלות צלזיוס. בעוד שטמפרטורות גבוהות, בדרך כלל, אינן יכולות לפוצץ תחמושת, הן יכולות לפגוע ביציבות חומרי הנפץ לאורך זמן, עם סיכון שפיצוץ קטן אחד יכול להצית שריפה ותגובת שרשרת. 

אזכיר, שבמאמר שלי כאן מהשנה שעברה, דיווחתי על בית הספר התיכון Queen Kosamak במחוז Kratie שבצפון מזרח קמבודיה, שבו למדו למעלה מ-1,100 תלמידים. כשהחלו בעבודות פיתוח לצורך הרחבת הגינה שלו, הסתבר שהוקם על שרידי מחסן תחמושת: בחפירות התגלו אלפי פריטי אמל"ח (אמצעי לחימה) ישנים נטושים, שלא התפוצצו. 

תמונות הראו חלק מפריטי הנפיצים החפורים, חלודים וערומים בשורות. בין פריטי הנפיצים שנחשפו רימונים, משגרי נ"ט M79 מכוסים חלודה, כולם שרידים ממלחמת האזרחים בקמבודיה, שהסתיימה כבר לפני כמה עשורים טובים.

קישור לרשימת כל המאמרים שלי כאן

המידע שבהם הסתמך על פרסומים, שהופיעו בקבוצות ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH, ו- Fireworks and Pyrotechnics OSH.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית