ריית'און זכתה בחוזה לפיתוח תוכנה מתקדמת למכ"מים ימיים של הצי האמריקני
הפרויקט, בשווי כ-22.6 מיליון דולר, נועד לשדרג את מכ"מי SPY-6 באמצעות ארכיטקטורת תוכנה-מוגדרת שתאפשר גמישות מבצעית, שיתוף תדרים ויכולת לבצע כמה משימות במקביל
חברת ריית'און, חטיבה של ענקית ההגנה RTX, זכתה בחוזה של משרד המחקר הימי של ארצות הברית, ONR, לפיתוח תוכנה מתקדמת למכ"מים ימיים.
שווי החוזה מוערך בכ-22.6 מיליון דולר, והוא מתמקד ביצירת יכולות Software-Defined שיאפשרו למערכות המכ"ם העתידיות של הצי האמריקני לפעול בגמישות גבוהה יותר, בעיקר במסגרת משפחת ה-SPY-6.
על פי הודעת החברה, צוות הטכנולוגיות המתקדמות של ריית'און יפתח תוכנה שתאפשר לכל רכיב במכ"ם לפעול כיחידה עצמאית, הנשלטת בנפרד ומתואמת עם שאר המערכת. הגישה הזו נועדה להפוך כל מודול לרכיב מוגדר-תוכנה, המסוגל להתאים את עצמו במהירות לדרישות מבצעיות משתנות.
המשמעות היא שמכ"ם אחד יוכל לבצע כמה משימות בו-זמנית, ובהן מעקב, סריקה ולוחמה אלקטרונית, תוך ניצול יעיל יותר של הספקטרום האלקטרומגנטי, גם באזורים צפופים המשמשים מערכות אזרחיות כמו רשתות 5G.
הפיתוח נשען על הארכיטקטורה המודולרית הקיימת של מכ"מי SPY-6, המבוססים על יחידות Radar Modular Assemblies, או RMAs, בגודל של 2x2x2 רגל. עד כה, עיקר המודולריות במערכת היה בחומרה; כעת מבקשת ריית'און להעביר את מרכז הכובד לשכבת התוכנה. לפי החברה, המהלך צפוי לאפשר שדרוגי יכולת מהירים יותר, זולים יותר ובעלי סיכון מופחת, מבלי להידרש להחלפה רחבה של רכיבי חומרה.
לאחר השלמת הפיתוח, תבצע ריית'און סדרת הדגמות שתבחן שליטה עצמאית במודולים, פעולה רב-משימתית ושיתוף ספקטרום. אם הניסויים יצליחו, הטכנולוגיה צפויה להשתלב במערכות מכ"ם מבצעיות של הצי האמריקני. הפרויקט, המכונה STORM, משקף את האתגרים העומדים בפני לוחמה ימית מודרנית: סביבת תדרים צפופה, מגוון רחב של איומים, בהם טילים, כטב"מים ואיומים היפרסוניים, וצורך גובר בגמישות מבצעית.
בענף הביטחוני רואים במהלך צעד נוסף לקראת מכ"מים חכמים ויעילים יותר, שיידעו להתמודד עם עומסי ספקטרום גוברים ולפעול כחלק ממערך לחימה משולב. עבור ריית'און, שכבר ממלאת תפקיד מרכזי בפיתוח משפחת SPY-6 המותקנת על ספינות, ובהן משחתות מסדרת Arleigh Burke, מדובר בחיזוק נוסף למעמדה כספקית מובילה של מערכות חישה מתקדמות לצי האמריקני.