הסלמה בים הקריבי: משחתת אמריקנית חסמה מכלית נפט רוסית בדרך לוונצואלה

משחתת טילים של הצי האמריקני אילצה מכלית נפט רוסית, שהייתה בדרכה לוונצואלה, לשנות מסלול ולשוב לנמל המוצא בקובה

הסלמה בים הקריבי: משחתת אמריקנית חסמה מכלית נפט רוסית בדרך לוונצואלה

U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Claire M. Alfaro

רשת בלומברג דיווחה כי האירוע התרחש בתחום המים הטריטוריאליים של ונצואלה, שם פעלה המשחתת נושאת הטילים האמריקנית STOCKDALE נגד מכלית הנפט הרוסית SEAHORSE. המכלית, המניפה דגל רוסי, נתונה לסנקציות מטעם ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי.

על פי הדיווח, המשחתת האמריקנית תמרנה באופן שחסם את נתיב השיט של המכלית הרוסית, ואילצה אותה להסתלק מהאזור ולשוב לנמל היציאה שלה בקובה. המכלית נשאה מטען של נפטא, סוג דלק חיוני המשמש לתעשיית הנפט של ונצואלה.

מדיניות היירוט האמריקנית

צעד זה הוא חלק מהמדיניות המוצהרת של ארצות הברית להפעיל את הצי כדי ליירט משלוחי נפט שמקורם ברוסיה ומיועדים לוונצואלה. המטרה היא להדק את הבידוד הכלכלי על המשטר הנוכחי במדינה.

אתר WORLD DEFENSE NEWS מדווח כי מאז סוף ספטמבר משייטים בים הקריבי יותר מתריסר כלי שיט של הצי האמריקני, המשתייכים לפיקוד דרום של צבא ארה"ב. בעוד שרשמית אניות המלחמה עוסקות במניעת סחר בסמים, בפועל מדובר בהפעלת לחצים אסטרטגיים על כלכלת ונצואלה.

לאחר תקרית מכלית הנפט, הודיע הצי האמריקני כי בכוונתו לנטר את כל מסלול ההפלגה מקובה לוונצואלה, זאת במטרה מוצהרת לבודד את המשטר הנוכחי ולנתק את קשר הסיוע הרוסי ל"משטר קרקס".