צבא ארה”ב ישדרג את מסוקי הבלק הוק: יכולות דיגיטליות, מנועים חזקים והטסה אוטונומית
המודרניזציה תכלול גם שילוב מערכות בלתי מאוישות ושיפור כשירות מבצעית באזור ההודי-פסיפי
מסוקי הבלק הוק (Black Hawk) של צבא ארצות הברית עתידים לעבור תהליך מקיף של שדרוג, שמטרתו לחזק את אחד מכלי הטיס הצבאיים הנפוצים והמוכרים בעולם. השדרוגים צפויים לכלול שיפורי מבנה, מערכות דיגיטליות חדשות ויכולות הטסה בלתי מאוישת.
על פי דיווח של חברת סיקורסקי, שבבעלות לוקהיד מרטין, התוכנית תאפשר למסוקים לפעול ברמות מתקדמות יותר של כשירות מבצעית ולהעניק יתרון אסטרטגי לכוחות צבא ארה”ב, במיוחד בזירה ההודית-פסיפית. חמיד סאלם, סגן נשיא למערכות צבא וחיל אוויר בחברה, מסר כי שילוב טכנולוגיות חדשניות יבטיח את המשך הרלוונטיות של המסוק בשדה הקרב המודרני.
במסגרת השדרוגים יותקנו במסוקים מערכות מתקדמות לשיגור כטמ”מים ישירות ממערכות הלחימה, וכן טכנולוגיות לשיתוף פעולה בין המסוק לבין פלטפורמות נוספות בזירת הקרב. בנוסף, יושמו פתרונות דיגיטליים לניהול משימות תחזוקה ובדיקות כלי הטיס, שיאפשרו חיסכון בזמן ומשאבים לצד שיפור בכשירות.
אחד המרכיבים המרכזיים בתהליך המודרניזציה יהיה חיזוק מנועי המסוקים. המנועים החדשים יאפשרו נשיאת מטענים ולוחמים במשקל גבוה יותר, לצד טווח פעולה גדול יותר. כמו כן, מערכת בקרת הטיסה תשודרג ותכלול טכניקות אוטונומיות מתקדמות שנועדו להבטיח בטיחות מוגברת ושרידות גבוהה יותר בעת ביצוע משימות מורכבות.
סאלם הוסיף כי מסוקי הבלק הוק, המשרתים מזה עשרות שנים בצבאות רבים בעולם, נחשבים לכלי אמין ועמיד, והודות לשדרוגים המתוכננים הם ימשיכו למלא תפקיד מרכזי במערך ההגנה האמריקני לאורך שנים קדימה. בחיל האוויר הישראלי, אגב, מוכר דגם זה בשם “ינשוף” ומשמש אף הוא במשימות מגוונות של תובלה ולחימה.
באמצעות תוכנית המודרניזציה מקווים בצבא ארה”ב ובחברת סיקורסקי לשמר את מעמדו של הבלק הוק כאחד מכלי הטיס המובילים בעולם, ולהבטיח כי גם בעשורים הקרובים יוכל להתמודד בהצלחה עם האתגרים המבצעיים המשתנים של שדה הקרב העתידי.