פנטום 3500: מטוס המנהלים שעתיד לחולל מהפכה בתחום התעופה

OTTO AVIATION מציגה עיצוב חדשני ויעיל אנרגטית, עם ייעודים אזרחיים וצבאיים ומערכות מתקדמות – טיסת הבכורה צפויה בעוד כשנתיים

פנטום 3500: מטוס המנהלים שעתיד לחולל מהפכה בתחום התעופה

Otto Aviation

יצרנית המטוסים האמריקנית OTTO AVIATION חשפה את תכניותיה לטיסת הבכורה של מטוס המנהלים החדש שלה, Phantom 3500, הצפויה להתרחש בעוד כשנתיים. מדובר במטוס סילוני שתוכנן לשימושים אזרחיים וצבאיים, ואשר נבנה על בסיס הדגם הקודם של החברה, Celera 500L. על פי דיווח של אתר The War Zone, מטוס זה עשוי לסמן פריצת דרך בתעשיית מטוסי המנהלים בזכות מאפייניו החדשניים.

מנכ”ל החברה, פול טאו, ציין כי בניגוד לדגם הקודם, ה-Phantom 3500 מופעל באמצעות שני מנועי טורבו-פן מתוצרת Williams, המותקנים משני צידי גוף המטוס. התצורה הזו נפוצה בקרב מטוסי מנהלים מודרניים. כמו כן, המטוס כולל כנפיים גדולות וזנב בתצורת T. בין החידושים המרכזיים נמנית שיטת זרימת האוויר סביב גוף המטוס, שמפחיתה את הגרר ומביאה לחיסכון משמעותי בדלק.

במקום זרימת האוויר הרגילה שמייצרת התנגדות גבוהה, מצויד המטוס בטכנולוגיית זרימה למינרית – תהליך שבו האוויר נע בצורה חלקה לאורך גוף המטוס, מה שמפחית את התנגדות האוויר ומשפר את היעילות האווירודינמית. כתוצאה מכך, צריכת הדלק של המטוס נמוכה משמעותית לעומת דגמים מתחרים. לדברי טאו, בעוד מטוסים כמו אלה של Cessna, Bombardier ו-Embraer צורכים כ-300 גלון לשעה, ה-Phantom 3500 צורך רק כ-115 גלון לשעה.

המטוס מתוכנן לשיוט בגובה 51,000 רגל, ולטיסה במהירות של כ-460 מייל לשעה. תא הטייס של המטוס מבוסס כולו על טכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת – במקום חלונות, יישולבו מסכים המציגים בזמן אמת תמונות איכותיות מהסביבה החיצונית באמצעות מערכת “ראייה טבעית”.

השימושים האפשריים למטוס כוללים גם משימות צבאיות – כמו הטסת מטענים וכוח אדם לאזורים מבודדים עם מסלולים קצרים – וגם משימות אזרחיות לטווחים ארוכים, כדוגמת טיסות בין ניו יורק ללוס אנג’לס, או בין הוואי ליבשת ארצות הברית.