בואינג מחדשת את אספקת מטוסי התדלוק KC-46 לחיל האוויר האמריקני

חידוש האספקה לאחר שלושה חודשי עיכובים; ישראל צפויה לקבל מטוסים מדגם זה עוד השנה

בואינג מחדשת את אספקת מטוסי התדלוק KC-46 לחיל האוויר האמריקני

Photo by Senior Airman Jake Jacobsen
14th Flying Training Wing

חברת בואינג חידשה את אספקת מטוסי התדלוק KC-46 לחיל האוויר האמריקני, זאת לאחר עיכוב של כשלושה חודשים. חידוש האספקה צוין עם נחיתתם של שני מטוסים חדשים בבסיס חיל האוויר טרוורס, שם פועלים כבר שישה מטוסים מדגם זה. בחיל האוויר האמריקני בסך הכל 91 מטוסי KC-46.

העיכובים נבעו מגילוי סדקים במשטחי ההיגוי של מספר מטוסים בשלבי הייצור המוקדמים של השנה. על פי הדיווח, הליקויים תוקנו, והמטוסים עברו בדיקות קפדניות ואושרו להמשך ייצור.

היערכות עולמית ותפקידים נוספים

על פי דיווח של WORKD DEFENSE NEWS, מדינת ישראל חתומה על הסכם לרכש ארבעה מטוסי תדלוק מדגם KC-46, עם אופציה לרכש שמונה מטוסים נוספים. תחילת מסירת המתדלקים לחיל האוויר הישראלי צפויה להתבצע עוד השנה.

מטוסי ה-KC-46 פועלים כיום בשישה בסיסים ברחבי ארצות הברית. בשנה שעברה, אחד המטוסים ביצע גיחת תדלוק שנמשכה 45 שעות רצופות. חיל האוויר האמריקני הזמין בסך הכל 179 מטוסי תדלוק מדגם זה, שנועדו לתמוך במערך תדלוק אווירי גלובלי. מעבר לתפקידם העיקרי כמתדלקים, המטוסים משמשים גם כמטוסי תובלה כבדה ומצוידים ביכולות פינוי רפואי. עד כה, מטוסי ה-KC-46 העבירו למעלה מחמישה מיליון פאונד של דלק למטוסים אחרים באוויר.

מאפיינים טכניים ויכולות תדלוק

מטוס ה-KC-46 מבוסס על מטוס הנוסעים B767-200ER של חברת בואינג. הוא מצויד בקוקפיט דיגיטלי, מקומות ישיבה ל-15 אנשי צוות, מטבחון ותאי שירותים. המטוס מונע על ידי שני מנועי טורבו-פן מתוצרת פראט אנד וויטני.

יכולות התדלוק האווירי של ה-KC-46 כוללות שתי השיטות המקובלות: באמצעות מנור תדלוק ("BOOM") ותדלוק באמצעות סל. שילוב זה מאפשר למטוס לתדלק מגוון רחב של מטוסים אמריקניים ומטוסי בעלות ברית. קצין התדלוק במטוס מסוגל להעביר 4,542 ליטרים של דלק בכל דקה למטוס המתודלק.