IBM מכריזה על התמקדות בסוכני AI ארגוניים
מטרת הפיתוחים היא ליצור שינוי מהותי באופן השימוש בבינה מלאכותית בארגונים, מכלים המשמשים בעיקר לשיחה עם משתמשים, לכאלה הפועלים באופן עצמאי לביצוע משימות שונות
באירוע המפתחים השנתי שלה, THINK, חשפה ענקית הטכנולוגיה IBM שורה של כלים ופתרונות חדשניים שמטרתם להאיץ את אימוץ הבינה המלאכותית (AI) בארגונים. החברה שמה דגש מרכזי על פיתוח והטמעה של סוכני AI המסוגלים למנף את המידע הארגוני הקיים, כולל נתונים לא מובנים המצויים בחוזים, מצגות ומאגרים מבודדים.
יו"ר ומנכ"ל IBM, ארווינד קרישנה, הצהיר באירוע כי "עידן הניסויים בבינה מלאכותית הסתיים. היתרון התחרותי של היום נובע משילוב בינה מלאכותית ייעודית שמניע תוצאות עסקיות מדידות". לדבריו, IBM מציידת ארגונים בטכנולוגיות היברידיות המאפשרות להם להתגבר על מורכבות וליישם יישומי AI מוכנים להטמעה בקצב מהיר יותר.
החברה הציגה את watsonx Orchestrate, חבילת פתרונות חדשה המתמקדת בסוכני AI ארגוניים. מטרת הפיתוחים היא ליצור שינוי מהותי באופן השימוש בבינה מלאכותית בארגונים, מכלים המשמשים בעיקר לשיחה עם משתמשים, לכאלה הפועלים באופן עצמאי לביצוע משימות שונות.
בין החידושים הבולטים ניתן למנות כלים המאפשרים בניית סוכני AI בתוך חמש דקות, באמצעות ממשקי No Code ופתרונות המיועדים למפתחים מקצועיים. בנוסף, IBM מציעה סוכני AI מוכנים מראש המתמחים בתחומי משאבי אנוש, מכירות, רכש ושירות לקוחות, ומסוגלים לבצע פעולות שגרתיות כמו חיפוש באינטרנט וביצוע חישובים.
IBM שמה דגש משמעותי על יכולת השילוב של הפתרונות החדשים עם למעלה מ-80 יישומים ארגוניים מובילים, ביניהם פלטפורמות של מיקרוסופט, אורקל, אדובי, AWS, Salesforce, ServiceNow ו-Workday. כמו כן, הוצג כלי לתזמור סוכני AI, המיועד להתמודדות עם פרויקטים מורכבים הדורשים תיאום בין כלי AI שונים מספקים מגוונים.
בנוסף, החברה הציגה יכולות מתקדמות לניטור ביצועי הסוכנים (observability), הצבת גבולות בטיחות, אופטימיזציה של מודלים וכלי ניהול מדיניות, המאפשרים שליטה ובקרה לאורך כל מחזור החיים של הסוכן. במסגרת watsonx Orchestrate, קיים קטלוג הכולל למעלה מ-150 סוכנים וכלים מוכנים מראש, הן מבית IBM והן משותפיה.
מרכיב מרכזי נוסף באסטרטגיה של IBM הוא מינוף נתונים ארגוניים לא מובנים. החברה הציגה את watsonx.data בגרסה חדשה, המאפשרת לאחד, לנהל ולהפעיל נתונים המפוזרים במאגרים שונים ובפורמטים מגוונים. יחד עם watsonx.data intelligence, הכלים החדשים צפויים לאפשר לארגונים לחבר את יישומי הבינה המלאכותית והסוכנים שלהם עם נתונים לא מובנים, ולהשיג דיוק גבוה יותר ביישומי AI בהשוואה לשיטות קונבנציונליות.
במחקר שערכה IBM בקרב כ-2,000 מנכ"לים ברחבי העולם, נמצא כי הם צופים הכפלה של קצב צמיחת ההשקעות בבינה מלאכותית בשנתיים הקרובות, ומרביתם מתכוונים לאמץ ולהרחיב את השימוש בסוכני AI בארגוניהם. עם זאת, המחקר מצביע על כך שרק רבע מיוזמות ה-AI הקיימות השיבו את ההשקעה בהן עד כה, מה שמדגיש את הצורך בגישה ממוקדת ויעילה יותר ליישומי בינה מלאכותית בארגונים.