פארס דיפנס ההודית משתפת פעולה עם חברת הייבן דרונס הישראלית
השותפות תתמקד במל"טים לוגיסטיים ומשא, תוך שימוש בטכנולוגיית מימן מתקדמת
חברת פארס דיפנס אנד ספייס טכנולוגיות ההודית (Paras Defence and Space Technologies) וחברת הייבן דרונס (HevenDrones) הישראלית הודיעו אתמול על חתימת מזכר הבנות (MoU) להקמת מיזם משותף בהודו.
על פי דיווח באתר thehindubusinessline, המיזם יתמקד בייצור מל"טים לוגיסטיים ומטענים, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות של הייבן דרונס תחת יוזמת "Make in India" הממשלתית. מניות פארס דיפנס הגיבו הבוקר בעלייה של 1.77% במסחר המוקדם בבורסת NSE, ונסחרו סביב 1,399.90 רופי.
השותפות, בה פארס דיפנס מחזיקה ב-51% מהמניות והייבן דרונס ב-49%, שואפת להביא את פורטפוליו טכנולוגיות המל"טים המתקדמות של החברה הישראלית לשוק ההודי. המיזם המשותף ייקרא "Paras Heven Drones India" ויתמקד בפיתוח וייצור מל"טים לוגיסטיים בעלי יכולת נשיאת מטען של 10 עד 40 ק"ג, המיועדים הן ליישומי ביטחון והן ליישומים אזרחיים.
"אנו מאמינים שנוכל להתחיל לפעול כבר ברבעונים הקרובים," אמר מונג'אל שאה, מנכ"ל פארס דיפנס, במסיבת העיתונאים לאחר טקס החתימה. "אנו מלאי תקווה שבשנה הפיננסית הבאה נוכל להגיע ליעד שלנו ולמכור מאות יחידות מדי שנה."
גורם מרכזי המייחד את המיזם המשותף הוא טכנולוגיית המל"טים המונעים במימן של הייבן דרונס, המציעה זמן טיסה ממושך משמעותית בהשוואה למל"טים המופעלים באמצעות סוללות קונבנציונליות. יוסי וייס, נשיא הייבן דרונס, ציין כי המל"טים שלהם המונעים במימן יכולים לשאת מטען של 5 ק"ג למשך עד 2.5 שעות, וכי דגמים גדולים יותר נמצאים בפיתוח ויכולים לשאת 23 ק"ג למשך 12 שעות.
"הייבן היא אחת החברות הגדולות בישראל בתחום המל"טים," אמר וייס, שכיהן בעבר כנשיא ומנכ"ל בתעשייה האווירית הישראלית. "המוצרים שלנו מיועדים לכל היישומים, הן אזרחיים והן ביטחוניים."
המיזם המשותף מתכנן השקעה ראשונית של כמיליון דולר בתשתיות ובציוד בדיקה. החברות מתכוונות לייצר חלק ניכר מהרכיבים בהודו כדי לעמוד בדרישות תוכנית "Make in India", תוך ייבוא רכיבים קריטיים מישראל. ייצור מקומי זה צפוי להוזיל את עלות המוצרים בכ-20% לפחות בהשוואה לייצור בישראל.
שני הבכירים הדגישו את הזדמנות השוק הצומחת, כאשר השוק ההודי למל"טים לוגיסטיים ליישומי ביטחון ואזרחיים צפוי לעלות על מיליארד דולר. המיזם המשותף שואף להפוך לחברה המובילה בהודו בתחום זה על ידי הצעת טכנולוגיה מתקדמת במחירים תחרותיים.
"התשתיות וקווי הייצור בפארס ובייבן דרונס מסוגלים לספק עשרות יחידות בחודש," ציין וייס, והוסיף כי המל"טים שלהם כבר הוכיחו את עצמם בשדה הקרב בפעולות צבאיות. מעבר לשוק ההודי, המיזם המשותף מתכנן גם לייצא את מוצריו ברחבי העולם.
השותפות נבנית על ניסיונה הקודם של פארס דיפנס עם חברות ישראליות, כאשר וייס ציין את "הגמישות" ו"תהליך קבלת ההחלטות המהיר" של החברה ההודית כגורמים בבחירתה כשותפה הודית. המחיר הממוצע למל"ט לוגיסטי המופעל באמצעות חשמל הוא כ-50 לאך רופי (כ-60,000 דולרים), כאשר המחירים משתנים בהתאם ליכולת הנשיאה ותכונות נוספות. המיזם המשותף שואף למכור כמה מאות יחידות בשנה בשנים הקרובות.