ארה״ב: מטוסי ה-A-10 הוותיקים יוחלפו ב-F-15EX חדשים תוצרת בואינג

המשמר הלאומי של מישיגן עובר לשלב הבא במודרניזציה של הכוח האווירי הטקטי

ארה״ב: מטוסי ה-A-10 הוותיקים יוחלפו ב-F-15EX חדשים

Photo by Tech. Sgt. John Raven
40th Flight Test Squadron

במהלך ביקור היסטורי בכנף 127 של המשמר הלאומי של ארה"ב בבסיס האוויר סלפרידג' שבמישיגן, הכריז הנשיא טראמפ על תחילת תהליך החלפת מטוסי התקיפה הוותיקים A-10 במטוסי קרב חדישים מדגם F-15EX. המהלך מסמן שינוי משמעותי ביכולות הלחימה האווירית של המשמר הלאומי, ומבטא את המשך המאמצים של משרד ההגנה האמריקני למודרניזציה של הכוח האווירי הטקטי מול האיומים העדכניים.

על פי דיווח של ARMY RECOGNITION, חילופי המטוסים מהווים שינוי מהפכני ביכולות הלחימה האווירית של המשמר הלאומי. כנף 127 נחשבת ליחידת עילית במשמר הלאומי, ובעלת מורשת קרב עשירה עוד מימי מלחמת העולם הראשונה. הכנף כוללת טייסת קרב וטייסת תדלוק אווירי, ומשימותיה העיקריות הן סיוע אווירי קרוב, קרבות אוויר ותדלוק מטוסים באוויר.

לאורך השנים הפעילה הכנף מגוון רחב של מטוסים, ביניהם F-84, F-100, A-7, ובעשורים האחרונים את מטוס התקיפה A-10, אשר הפך לסמל מוכר בחיל האוויר האמריקני בזכות הצלחותיו במלחמות השונות. המעבר למטוסי F-15EX מייצג שדרוג משמעותי ביכולותיה של הכנף, ומבטיח את המשך ייעודה בהגנה על ארה"ב.

מטוס ה-A-10 שירת בחיל האוויר האמריקני במשך עשרות שנים, ונודע ביכולותיו הייחודיות בסיוע לכוחות קרקעיים. המטוס תוכנן סביב תותח 30 מ"מ קטלני, המסוגל לירות כ-300 פגזים בדקה ולהשמיד טנקים, כלי רק"ם ומטרות מבוצרות. 

תא הטייס מוגן בשכבת טיטניום עבה, המעניקה לטייס הגנה משמעותית. בחיל האוויר מדגישים את עמידותו של המטוס, המסוגל להמשיך ולטוס גם עם נזק משמעותי, כגון חצי זנב, מנוע אחד או כנף פגועה. מהירותו המרבית של המטוס היא 420 קשר, ורדיוס הפעולה שלו הוא 250 מייל ימי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית