שוודיה מצטרפת לגל: רוכשת מטוסי תובלה ברזילאים C-390
מדינה נוספת מצטרפת למגמה: שוודיה רוכשת ארבעה מטוסי תובלה צבאיים מתוצרת אמבראייר הברזילאית, מהלך המבסס את מעמדו של המטוס בשוק האירופי
שוודיה הודיעה במהלך תערוכת מוצרי ההגנה LAAD 25 בריו דה ז'ניירו על רכישת ארבעה מטוסי תובלה צבאיים מדגם C-390 מתוצרת אמבראייר הברזילאית.
שר ההגנה השוודי, פטר סנדוול, מסר את ההודעה לנשיא אמבראייר, בוסקו דה קושטה. בכך מצטרפת שוודיה להולנד, לאוסטריה ולצ'כיה, אשר כבר רכשו את מטוסי התובלה "מילניום" מבית התעשייה האווירית הברזילאית.
על פי דיווח של WORLD DEFENSE NEWS, המטוס מסוגל לשאת עד 26 טונות של מטען, טס במהירות שיוט של 870 קמ"ש ומיועד להובלת לוחמים וציוד, פינוי רפואי, משימות חילוץ והצלה, כיבוי שריפות וביצוע פעולות סיוע הומניטרי.
השוודים הדגישו את יכולותיו של ה-C-390 לפעול במסגרת נאט"ו "בסביבות מאתגרות", וציינו כי הרכש יחזק את חיל האוויר השוודי. מדינות אירופאיות אלה, ובכללן שוודיה, אף מפתחות מודלים של שיתופי פעולה צבאיים להפעלה משותפת של מטוסי התובלה הללו על ידי שלושה חילות אוויר שונים.
ה-C-390 מציע גם דגם KC-390, המשמש כמטוס תדלוק אווירי – הן כמתדלק והן כמקבל דלק במהלך טיסה, זאת הודות למכלי דלק מובנים בכנפיים. יכולת זו מעניקה לו יתרון משמעותי בגמישות תפעולית ובטווח פעולה.
המהלך השוודי מצביע על מגמה גוברת באירופה להתרחק ממטוסי התובלה המסורתיים, כדוגמת ה-C-130 הרקולס של לוקהיד מרטין או האיירבוס A400, ולעבור למטוסי התובלה המתקדמים מתוצרת אמבראייר.
ה-C-390 צובר פופולריות במדינות רבות, הודות לשילוב בין יכולות מתקדמות, עלויות תפעול תחרותיות וגמישות רבה במגוון משימות. רכישת המטוס על ידי שוודיה מסמלת צעד נוסף בביסוס מעמדו של ה-C-390 ככוח משמעותי בשוק מטוסי התובלה הצבאיים בעולם.