סעודיה שואפת להצטרף למיזם מטוס הקרב העתידי GCAP; איטליה תומכת במהלך, אך מזהירה: "לא מיידית"
סגן מנכ"ל ליאונרדו: ריאד חייבת לשפר את יכולותיה בתעופה וחלל לפני שתוכל להשתלב בפרויקט הדגל הבריטי-איטלקי-יפני
סעודיה יכולה לרכוש את הידע והטכנולוגיה הדרושים כדי להצטרף למיזם מטוס הקרב העתידי GCAP (Global Combat Air Programme) ולהקים קווי הרכבה למטוסי קרב יורופייטר ומסוקים, כך אמר סגן מנכ"ל תאגיד ליאונרדו, לורנצו מריאני, במהלך כנס שנערך ברומא. עם זאת, מריאני הדגיש כי ריאד תידרש לשפר משמעותית את יכולותיה בתחומי התעופה והחלל לפני שתוכל להשתלב במיזם השאפתני, המשותף לבריטניה, איטליה ויפן.
על פי דיווח של "דפנס ניוז", סעודיה הביעה עניין רשמי בהצטרפות למיזם GCAP, שמאגד את החברות ליאונרדו, BAE מערכות ו-JAIEC היפנית. מריאני ציין כי השתלבות במיזם מסוג זה דורשת שיפור ניכר ביכולות התעשייתיות, וכי "זה לא רק כסף אלא ביצוע עבודות". החוזה הראשון לפיתוח מטוס הקרב העתידי צפוי להימסר לתעשיות בסוף שנה זו או בתחילת השנה הבאה, כאשר הכניסה לשירות מתוכננת לשנת 2035.
ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, ביקרה בסעודיה בחודש שעבר והביעה תמיכה בהצטרפות הממלכה למיזם המטוס העתידי, אך הדגישה כי "זה לא יקרה מיידית". במהלך הביקור חתמו איטליה וסעודיה על מזכר הבנה עם ליאונרדו, שמטרתו הידוק הקשרים התעשייתיים בתחומי ייצור מטוס הקרב העתידי ומסוקי NH-90.
במקביל, ממשלת סעודיה שוקלת להזמין מטוסי קרב יורופייטר חדשים, בנוסף ל-72 המטוסים מסוג זה שכבר נמצאים ברשותה, וכן לרכוש מסוקי NH-90. השקעות אלו, לצד שיתופי פעולה תעשייתיים, עשויות לסלול את הדרך לשילובה של סעודיה במיזם GCAP בעתיד. עם זאת, הדרך לשם עוד ארוכה ותדרוש השקעה משמעותית בבניית תשתית תעשייתית מתקדמת ויכולות טכנולוגיות מתאימות.