הרון TP של חיל האוויר הגרמני ביצע טיסה היסטורית להולנד
טיסה היסטורית להולנד מסמלת את יכולת הפעולה הבינלאומית של הכטמ"ם המתקדם ואת השתלבותו במשימות נאט"ו רב-לאומיות
חיל האוויר הגרמני רשם לאחרונה הישג משמעותי עם טיסת הבכורה של כטמ"ם HERON TP (תע"א) מעל אדמת הולנד, לאחר קבלת אישור מרשויות התעופה ההולנדיות.
טיסה זו, שהמריאה משדה התעופה ייגל בגרמניה, מהווה אבן דרך חשובה בהשתלבות הדרגתית של הכטמ"מים המתקדמים במשימות מבצעיות באירופה. הטיסה הוכיחה את יכולתו של חיל האוויר הגרמני להפעיל כלי טיס בלתי מאוישים לשהייה ארוכה בגובה בינוני (MALE), יכולת חיונית למגוון רחב של משימות.
על פי דיווח של ARMY RECOGNITION, ה-HERON TP מיועד בעיקר למשימות סיור, תצפית ומודיעין אסטרטגי, והוא מבוסס על הכטמ"ם הישראלי המקורי "שובל" מתוצרת התעשייה האווירית. הכטמ"ם מסוגל לשהות באוויר עד 30 שעות ברציפות ולטוס בגובה של עד 40,000 רגל, מעל לגובה הטיסה של תעופה אזרחית. יכולות אלו מאפשרות לו לספק תמונה רחבה ומקיפה של השטח, תוך שמירה על מרחק בטוח מתנועת מטוסים אזרחית.
ה-HERON TP עומד בכל הסטנדרטים של נאט"ו, מה שמבטיח את שילובו המלא במשימות רב-לאומיות. הוא מצויד במערכות תקשורת לווייניות (SATCOM) המאפשרות לו לפעול מעבר לקו הראייה (BLOS), מערכות המראה ונחיתה אוטומטיות, ומערכות אביוניקה משולשות המבטיחות פעולה רציפה ואמינה גם בטווחים ארוכים.
יכולת נשיאת המטע"ד של הרון TP מרשימה במיוחד – 2,700 ק"ג, המאפשרים לו לשאת מגוון רחב של חיישנים, מערכות אלקטרו-אופטיות, אינפרה-אדום, מכ"ם, טכנולוגיות סיגינט ול"א. מנוע הטורבו-פרופ שלו מפיק כ-1,200 כוחות סוס, ומספק לו את העוצמה הדרושה למשימותיו המגוונות.
הכטמ"מים מסוג הרון כבר הוכיחו את יעילותם בשירות חיל האוויר הישראלי. דגם קודם, הרון 1, פעל בעבר בשירות חיל האוויר הגרמני באפגניסטן ובמאלי. שילוב ה-HERON TP בחיל האוויר הגרמני הוא חלק מפרויקט רחב יותר של גרמניה, איטליה, ספרד וצרפת לפיתוח מערך אירופי משותף של כטמ"מי MALE, במטרה לחזק את היכולות המודיעיניות והמבצעיות של אירופה.