מנועים חדשים מעניקים כוח לבלק הוק: סיקורסקי מתחילה ניסויים קרקעיים
השלב הבא יהיה ניסויי טיסה באוויר, שיתמקדו ברחיפה וטיסה אנכית ישרה. סגן נשיא סיקורסקי, חמיד סלים, ציין כי צבא ארה"ב ימשיך להסתמך על מסוקי בלק הוק למגוון משימות מבצעיות
יצרנית המסוקים סיקורסקי (לוקהיד מרטין) החלה בניסויי הרצה קרקעיים של מנועי ה-T-901 החדשים והמשופרים, מתוצרת ג'נרל אלקטריק, עבור מסוקי הבלק הוק UH-60M.
הניסויים הראשוניים, שבוצעו על ידי צוות משותף לסיקורסקי ולצבא ארה"ב, התמקדו בעיקר בהצתת המנועים והרצתם, והוכיחו את היכולות המתוכננות להם. המנועים החדשים צפויים להעניק לבלק הוק, המכונה "ינשוף" בחיל האוויר הישראלי, תוספת עוצמה משמעותית, לצד שיפורים טכנולוגיים נוספים.
על פי דיווח של GE Aerospace, המנועים החדשים צפויים להוסיף כ-50% עוצמה בהשוואה למנועים הנוכחיים, ולשפר משמעותית את ביצועי המסוק. במהלך הניסויים הקרקעיים, נבדקו מערכות הבטיחות, הדלק, ההידראוליקה ומערכות בקרת הטיסה.
השלב הבא יהיה ניסויי טיסה באוויר, שיתמקדו ברחיפה וטיסה אנכית ישרה. סגן נשיא סיקורסקי, חמיד סלים, ציין כי צבא ארה"ב ימשיך להסתמך על מסוקי בלק הוק למגוון משימות מבצעיות בעשורים הקרובים, וכי צי מסוקים מודרני יספק לצבא אופציות מבצעיות חדשות. טיסת הבכורה של המסוק עם המנועים המשופרים צפויה עוד השנה.
הבלק הוק, מסוק דו-מנועי רב-משימתי, נמצא בשימוש נרחב בצבאות רבים ברחבי העולם, ומהווה נכס אסטרטגי בזכות יכולותיו המגוונות. בדגמים המתקדמים של המסוק, יוכנסו שיפורים משמעותיים בתחומי בטיחות הטיסה, שמירה על כוננות מבצעית, הליכי אחזקה והפחתת עומס העבודה של הטייסים, באמצעות מערכות אוטונומיות חדשות. שדרוג זה צפוי להעניק לבלק הוק אורך חיים מבצעי ארוך יותר ושיפור ניכר ביכולותיו, מה שיהפוך אותו למסוק רב עוצמה עוד יותר בשנים הבאות.