סלובקיה בחרה במטוס התובלה C-390 ‘מילניום’ לשדרוג חיל האוויר

המדינה השביעית באירופה שרוכשת את המטוס הברזילאי המתקדם, שיכול לשמש גם כמטוס תדלוק אווירי ויוסיף יכולות תובלה ושירותי חירום

סלובקיה בחרה במטוס התובלה C-390 ‘מילניום’ לשדרוג חיל האוויר

By Akshay Daniel - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=151799668

סלובקיה צירפה את מטוס התובלה הצבאי C-390 ‘מילניום’ לצי המטוסים של חיל האוויר שלה, במטרה לשדרג את יכולות התובלה הצבאית שלה. הבחירה במטוס הברזילאי מבית אמבראייר, שהיא אחת מההחלטות האסטרטגיות המשמעותיות של המדינה בתחום ההגנה, מצטרפת לשורת רכישות דומות שביצעו מדינות אירופיות נוספות בעשור האחרון.

הסכם הרכישה נחתם על ידי שר ההגנה של סלובקיה, רוברט קליניאק, במהלך ביקורו בברזיל, שם חתם על מסמך כוונות לרכישת מספר מטוסי ‘מילניום’. סלובקיה מצטרפת למדינות נוספות ביבשת, ביניהן אוסטריה, צ’כיה, הונגריה, הולנד, פורטוגל ושוודיה, שכבר רכשו את המטוס. באופן כללי, מדובר במטוס תובלה דו-מנועי שמיועד לתובלה צבאית, שירותי אח”מים, פינוי רפואי וגם תדלוק מטוסי קרב.

ה-C-390 מתאפיין ביכולת לשאת עד 26 טון של דלק במשימת תדלוק אווירי, דבר שמוסיף ערך משמעותי לארצם של לקוחותיו בשדה הקרב, כשהוא מאפשר למטוסים להישאר באוויר למשך זמן רב יותר. יתרונו של המטוס הוא לא רק במשימות תובלה טקטיות, אלא גם ביכולותיו המבצעיות המרשימות בהובלת ציוד, חיילים וביצוע משימות חירום.

ההסכם עם סלובקיה משקף את ההצלחה של המטוס גם בשוק האירופי, כשהוא מקבל הכרה משמעותית לאחר כעשור של שימוש מוצלח בשירות חיל האוויר הברזילאי, שהפעיל יותר מ-30 מטוסים מסוג זה. מטוסי ה-C-390 עברו בדיקות כשירות מבצעית וצברו ניסיון מבצעי משמעותי.

נוסף על סלובקיה, שותפות נוספות בייצור המטוס כוללות את ארגנטינה וצ’ילה, כשהן שותפות אזוטריות שמסייעות להבטיח את עתידו של המיזם ולהפוך את C-39 לאחד ממטוסי התובלה הצבאיים המובילים בשוק הגלובלי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית