בואינג חושפת גרסה חדשה של המתדלק האוטונומי MQ-25
הגרסה היבשתית החדשה של מטוס ה-MQ-25, שפותח במקור עבור הצי האמריקאי, מציעה יכולות מורחבות
חברת בואינג חושפת תכנון חדשני למטוס תדלוק בלתי מאויש, המיועד לענות על צרכי חיל האוויר האמריקאי בעתיד. הגרסה היבשתית החדשה של מטוס ה-MQ-25, שפותח במקור עבור הצי האמריקאי, מציעה יכולות מורחבות ומותאמות לדרישות המשתנות של הלוחמה האווירית המודרנית.
התכנון החדש, שנחשף בכנס האוויר והחלל של ארצות הברית, מציג מטוס בעל מוטת כנפיים מוגדלת של 92 רגל, לעומת 75 רגל בדגם הימי המקורי. שינוי זה, יחד עם ביטול מנגנון קיפול הכנפיים הנדרש בגרסה המוצבת על נושאות מטוסים, מאפשר תוספת של 40% בנפח הדלק שניתן לשאת בכנפיים.
ג'ון סקודי, בכיר בבואינג, מסביר כי המטוס החדש נועד לפעול באזורים בעלי איום גבוה, שם מטוסי תדלוק מסורתיים כמו ה-KC-46 מתקשים לפעול. היכולת לתדלק כלי טיס אוטונומיים לקרב משותף (CCA) ומטוסי קרב של הצי האמריקאי במרחב אווירי מאותגר מהווה יתרון משמעותי בתכנון האסטרטגי של משימות עתידיות.
מעבר ליכולות התדלוק, בואינג מתכננת להרחיב את תפקידי המטוס לכלול משימות מודיעין, מעקב וסיור, התרעה מוקדמת אווירית ולוחמה אלקטרונית. התכנון החדש שומר על מערכות הליבה של ה-MQ-25 הימי, כולל גוף המטוס, מערכות המשימה והמנוע, תוך הוספת שני מתלים נוספים בכנפיים, כל אחד עם יכולת נשיאה של 3,000 ליברות (1.3 טונות), המאפשרים התקנת ציוד תדלוק נוסף או מערכות אחרות, כולל חימוש.
למרות שהתכנון אינו קשור ישירות לניתוח האלטרנטיבות של מערכת התדלוק האווירי של הדור הבא (NGAS) של חיל האוויר, הוא משתלב היטב עם הגישה המערכתית הצפויה, הכוללת מטוסי תדלוק אוטונומיים קטנים יותר לפעולה בסביבות מאתגרות.
פיתוח זה מדגים את המאמצים המתמשכים של תעשיית התעופה הביטחונית להתאים עצמה לאתגרי הלחימה העתידיים, תוך ניצול טכנולוגיות מתקדמות וחשיבה חדשנית. עם זאת, רק הזמן יגיד אם וכיצד תכנון זה ישתלב בתוכניות הרכש העתידיות של חיל האוויר האמריקאי ויתרום לשמירה על עליונותו האווירית.