חיל האוויר האמריקני מציג מטוס ססנה 208 שהוסב לכטמ”מ תובלה, כחלק מהכנות לסכסוך אפשרי עם סין
המטוס, שהוסב למצב אוטונומי למחצה, מסמן את השלב הבא בלוגיסטיקה הצבאית העתידית, עם דגש על יכולת התמודדות עם מחסור בכוח אדם ושיפור היכולות הלוגיסטיות במקומות מרוחקים
דן ארקין
|
חיל האוויר האמריקני הציג את מטוס ה’גרנד קרוואן’ האזרחי של חברת ססנה, שהוסב לכלי טיס בלתי מאויש (כטמ”מ) לצורך משימות תובלה צבאיות. המטוס הוצג בתרגיל אווירי שנועד להכנות לסכסוך מזוין אפשרי עם סין. לפי דיווח של ‘The War Zone’, חיל האוויר האמריקני מעריך כי מטוסי תובלה בלתי מאוישים ימלאו תפקיד מרכזי בלוגיסטיקה של לחימה עתידית.
מטוס הססנה 208 הוסב למצב אוטונומי למחצה וביצע עד כה 5,000 שעות טיסה במסגרת 250 טיסות. המטוס מסוגל להטיס כ-600 ק”ג מטען למרחק של 1,150 מייל. למרות שהמטוס אוטונומי למחצה, הוא מונחה ומוטס על ידי מפעיל אנושי הנמצא בתחנת קרקע.
חברות אמריקניות נוספות עוסקות כעת בפיתוח מטוסים אוטונומיים בעלי הנעה חשמלית ויכולות המראה ונחיתה אנכיות. חיל האוויר האמריקני מציין כי למטוסים מסוג זה יהיה תפקיד קריטי בלוגיסטיקה של לחימה, במיוחד באספקת ציוד ליחידות צבאיות במקומות מרוחקים ונידחים.
רס”ן תומס דיוויס, העומד בראש ענף פיתוח יכולות, מדגיש כי טכנולוגיות אוטונומיות יסייעו בהתמודדות עם המחסור הכרוני בכוח אדם בחיל האוויר. בנוסף, מציינים כי בחיל האוויר הסיני קיימת מגמה להסבת מטוסים אזרחיים קטנים לכטמ”מי תובלה לצרכים לוגיסטיים, וכבר פותחו בסין מספר דגמים גדולים יותר מהססנה 208, המסוגלים להוביל מטען רב יותר ליחידות צבאיות.
המטוס, שהוסב למצב אוטונומי למחצה, מסמן את השלב הבא בלוגיסטיקה הצבאית העתידית, עם דגש על יכולת התמודדות עם מחסור בכוח אדם ושיפור היכולות הלוגיסטיות במקומות מרוחקים
חיל האוויר האמריקני הציג את מטוס ה’גרנד קרוואן’ האזרחי של חברת ססנה, שהוסב לכלי טיס בלתי מאויש (כטמ”מ) לצורך משימות תובלה צבאיות. המטוס הוצג בתרגיל אווירי שנועד להכנות לסכסוך מזוין אפשרי עם סין. לפי דיווח של ‘The War Zone’, חיל האוויר האמריקני מעריך כי מטוסי תובלה בלתי מאוישים ימלאו תפקיד מרכזי בלוגיסטיקה של לחימה עתידית.
מטוס הססנה 208 הוסב למצב אוטונומי למחצה וביצע עד כה 5,000 שעות טיסה במסגרת 250 טיסות. המטוס מסוגל להטיס כ-600 ק”ג מטען למרחק של 1,150 מייל. למרות שהמטוס אוטונומי למחצה, הוא מונחה ומוטס על ידי מפעיל אנושי הנמצא בתחנת קרקע.
חברות אמריקניות נוספות עוסקות כעת בפיתוח מטוסים אוטונומיים בעלי הנעה חשמלית ויכולות המראה ונחיתה אנכיות. חיל האוויר האמריקני מציין כי למטוסים מסוג זה יהיה תפקיד קריטי בלוגיסטיקה של לחימה, במיוחד באספקת ציוד ליחידות צבאיות במקומות מרוחקים ונידחים.
רס”ן תומס דיוויס, העומד בראש ענף פיתוח יכולות, מדגיש כי טכנולוגיות אוטונומיות יסייעו בהתמודדות עם המחסור הכרוני בכוח אדם בחיל האוויר. בנוסף, מציינים כי בחיל האוויר הסיני קיימת מגמה להסבת מטוסים אזרחיים קטנים לכטמ”מי תובלה לצרכים לוגיסטיים, וכבר פותחו בסין מספר דגמים גדולים יותר מהססנה 208, המסוגלים להוביל מטען רב יותר ליחידות צבאיות.