המשבר בצי האמריקני: 17 ספינות תמיכה עומדות להישאר ללא צוות
הפיקוד להובלה ימית צבאית של הצי האמריקני מתמודד עם משבר כוח אדם חריף, ומגבש תוכנית להשבתת 17 ספינות תמיכה והעברת צוותיהן לספינות אחרות, במטרה להקל על העומס ולהבטיח את המשך הפעילות של הצי ברחבי העולם
הפיקוד להובלה ימית צבאית של הצי האמריקני (MSC) גיבש תוכנית להזזת צוותי 17 ספינות תמיכה של הצי, בשל מחסור באנשי צוות מיומנים להפעלת הכלים ברחבי הצי, כך מדווח האתר USNI News.
התוכנית, שכונתה "ההתאפסות הגדולה", זיהתה שני כלי שיט לטובת אספקה מדגם "לואיס וקלארק", ספינת דלק אחת, 12 ספינות מהירות מדגם Spearhead ושתי ספינות קדמיות. אלו ייכנסו לתקופת תחזוקה ממושכת וצוותיהן יועברו לספינות אחרות בצי, כך סיפרו שלושה מקורות ל-USNI News.
העברת כל הצוותים מהספינות המוזכרות עשויה לצמצם את המחסור במלחים אזרחיים ב-MSC בכ-700 משרות, זאת לפי דרישות הצוות הנוכחיות בפלטפורמות השונות.בכיר במשרד ההגנה אישר את קווי המתאר הבסיסיים של התוכנית ל-USNI News.
שני מקורות זיהו את הספינות הקדמיות כ-USS Lewis Puller המוצבת בבחריין תחת פיקוד המרכז של ארצות הברית ו-USS Herschel "Woody" Williams המוצבת בבסיס הימי סודה ביי שביוון תחת פיקוד אירופה ואפריקה של ארצות הברית.
גורם בצי, כאשר התבקש לתגובה על ידי USNI News, הכיר בעובדה שהצי עובד על תוכנית להעברת הצוותים, אך לא סיפק פרטים נוספים. התוכנית החדשה, המכונה באופן לא רשמי "ההתאפסות הגדולה", ממתינה עדיין לאישור ממפקדת הצי, אדמירל ליסה פרנצ'טי, לפי מקורות המקורבים לנושא.
הפיקוד להובלה ימית צבאית מפעיל צי של ספינות לוגיסטיקה הממלאות דלק ומספקות ציוד לספינות הצי ברחבי העולם, ומאוישות על ידי 5,500 אזרחים המועסקים על ידי הצי. לכל משרה בספינות ה-MSC יש כ-1.27 מלחים, יחס שאינו בר קיימא.
לפי שני קצינים לשעבר ב-MSC שדיברו עם USNI News, במצב הנוכחי, מלחים ב-MSC נמצאים בים ארבעה חודשים ובחופשה חודש בלבד. מציאות כזו גורמת לקשיים באיזון בין חיי העבודה והמשפחה.
אם הצי וה-MSC יבחרו להעביר את צוותי כל 17 הספינות, הדבר יכול לשחרר בין 600 ל-700 מלחים לספינות אחרות, מה שיאפשר יותר זמן חוף לצוותים. כמו גם, שינוי ניהול כוח האדם יאפשר להפעיל ספינות תמיכה חדשות כמו ספינות הדלק מסדרת John Lewis.
המצב הקשה של כוח האדם, הביא לתוכנית השינוי הנרחב במבנה הפיקוד להובלה ימית צבאית, כתוצאה משנים של ניהול כושל, כפי שתיאר סל מרקוג'ליאנו, קפטן לשעבר ב-MSC ופרופסור להיסטוריה באוניברסיטת קמפבל.
בעוד הפקודה הרשמית לא נחתמה, ספינות ה-Spearhead החלו לשוב לארצות הברית, הרבה לפני סוף חיי השירות המיועדים להן. "הספינות האלה עדיין יכולות להמשיך לפעול שנים רבות," סיכם מרקוג'ליאנו.