תדלוק אווירי במזה”ת: המפתח ליכולת התגובה האווירית של ארה”ב
חיל האוויר האמריקני מבצע תדלוק אווירי למטוסי הוקאיי E-2D מעל המזרח התיכון, ומשדרג את היכולת המבצעית במקרה של סיוע אמריקני לישראל
דן ארקין
|
חיל האוויר של ארה”ב ביצע לאחרונה מעל המזה”ת תדלוק אווירי של המטוס הוקאיי E-2D ממטוס תדלוק HC-130J. פעולה זו עשויה לסייע לארה”ב במקרה של סיוע אמריקני לישראל בתקיפה מאיראן.
הדגם המתקדם של הוקאיי הוא מטוס שליטה, בקרה, פיקוד והתראה מוקדמת. מומחי תעופה אמרו ל-WAR ZONE כי תדלוק מטוס כזה באוויר מאפשר להוקאיי למלא תפקיד חשוב במקרה של תקיפה איראנית נגד ישראל. מטוסי הוקאיי נמצאים באזור ומשויכים לטייסת פיקוד שו”ב 115 של חיל האוויר, המוצבת על סיפון נושאת המטוסים “רוזוולט” המשייטת באזור, בעוד נושאת המטוסים “לינקולן” מתקרבת לאזור מהאוקיאנוס השקט.
חיל האוויר האמריקני מפעיל מטוסי תדלוק HC-130J דרך קבע בבסיסים במזה”ת ובמזרח אפריקה. בשנתיים האחרונות התקין הצי יכולת תדלוק אווירי למטוסי הוקאיי, וכיום יש יכולת כזו ל-86 מטוסים בצי. ללא תדלוק אווירי, יכול הוקאיי לטוס ארבע שעות רצופות. תדלוק באוויר מאריך את משך הטיסה לשבע שעות.
תוספת זמן שהייה באוויר חשובה מאוד לצוותי הוקאיי בשלב של תקיפות-תגובה למתקפה איראנית נגד ישראל מאיראן או משטח של אחת משלוחות איראן באזור.
למטוסי E-2D יש מערכות תקשורת מתקדמות שמאפשרות להם להשתלב בכל פעילות מבצעית של הצי ושל כוחות צבא ידידותיים.
במקרה של עימות בין ארה”ב לאיראן, כאשר ארה”ב תמצא עצמה מגיבה לתקיפה, מטוס הוקאיי יכול לסייע לאניות הצי ליירט מטרות בטילי SM-6 מעבר לטווח המכ”ם שלהן, בזכות מערכת בקרת האש המשולבת שלו המאריכה את טווח היירוט.
חיל האוויר האמריקני מבצע תדלוק אווירי למטוסי הוקאיי E-2D מעל המזרח התיכון, ומשדרג את היכולת המבצעית במקרה של סיוע אמריקני לישראל
חיל האוויר של ארה”ב ביצע לאחרונה מעל המזה”ת תדלוק אווירי של המטוס הוקאיי E-2D ממטוס תדלוק HC-130J. פעולה זו עשויה לסייע לארה”ב במקרה של סיוע אמריקני לישראל בתקיפה מאיראן.
הדגם המתקדם של הוקאיי הוא מטוס שליטה, בקרה, פיקוד והתראה מוקדמת. מומחי תעופה אמרו ל-WAR ZONE כי תדלוק מטוס כזה באוויר מאפשר להוקאיי למלא תפקיד חשוב במקרה של תקיפה איראנית נגד ישראל. מטוסי הוקאיי נמצאים באזור ומשויכים לטייסת פיקוד שו”ב 115 של חיל האוויר, המוצבת על סיפון נושאת המטוסים “רוזוולט” המשייטת באזור, בעוד נושאת המטוסים “לינקולן” מתקרבת לאזור מהאוקיאנוס השקט.
חיל האוויר האמריקני מפעיל מטוסי תדלוק HC-130J דרך קבע בבסיסים במזה”ת ובמזרח אפריקה. בשנתיים האחרונות התקין הצי יכולת תדלוק אווירי למטוסי הוקאיי, וכיום יש יכולת כזו ל-86 מטוסים בצי. ללא תדלוק אווירי, יכול הוקאיי לטוס ארבע שעות רצופות. תדלוק באוויר מאריך את משך הטיסה לשבע שעות.
תוספת זמן שהייה באוויר חשובה מאוד לצוותי הוקאיי בשלב של תקיפות-תגובה למתקפה איראנית נגד ישראל מאיראן או משטח של אחת משלוחות איראן באזור.
למטוסי E-2D יש מערכות תקשורת מתקדמות שמאפשרות להם להשתלב בכל פעילות מבצעית של הצי ושל כוחות צבא ידידותיים.
במקרה של עימות בין ארה”ב לאיראן, כאשר ארה”ב תמצא עצמה מגיבה לתקיפה, מטוס הוקאיי יכול לסייע לאניות הצי ליירט מטרות בטילי SM-6 מעבר לטווח המכ”ם שלהן, בזכות מערכת בקרת האש המשולבת שלו המאריכה את טווח היירוט.