BMW מפרסמת "קריאה לתיקון חוזר” למאות אלפי כלי רכב בגלל כריות האוויר של טקאטה
החשש הוא, שמנפחי כריות האוויר הללו מכילים אמוניום חנקתי שיכול לאבד את היציבות עם הזמן בחשיפה לחום ולחות גבוהים
זהו הרביעי בסדרת מאמרים בנושא "קריאה לתיקון חוזר" (Recall) של יצרני כלי רכב לבעלי רכבים שמותקנים בהם מנפחי כריות אוויר מתוצרת חברת Takata, כשהראשון שבהם פורסם במאי 2023.
האתרים: autobodynews.com, audacy.com, cbsnews.com, automotivedive.com דיווחו לאחרונה, שיצרנית הרכבים BMW פרסמה "קריאה לתיקון חוזר" (Recall) לרכבים, שמודול כרית האוויר הקדמית של הנהג בהם של חברת Takata עלול להכיל אמוניום חנקתי.
ה"קריאה לתיקון חוזר" של BMW משמעותית וצפויה להשפיע על קרוב ל-395,000 כלי רכב בארה"ב בשל חשש מכריות אוויר מתוצרת Takata, שעלולות להיות נפיצות.
בהודעת BMW נמסר, שבכלי רכב מסוימים עלול להיות מותקן הגה ספורטיבי או M-sport, המצויד במודול כרית האוויר הקדמית של הנהג בהם מתוצרת Takata מכיל מנפח מדגם PSDI-5 שיכול היה להיות מותקן על ידי הבעלים, למרות שהוא לא הוצע או אושר רשמית על ידי BMW כחלק חלופי. מודול כרית האוויר המקורי לא הכיל מנפח עם אמוניום חנקתי.
החשש הוא, שמנפחי כריות האוויר הללו מכילים אמוניום חנקתי שיכול לאבד את היציבות עם הזמן בחשיפה לחום ולחות גבוהים, מה שעלול לגרום למכל מתכת להתפוצץ ולירות רסיסי מתכת חדים שעלולים לגרום לפציעה חמורה או למוות לנהג או לנוסעים. BMW תחליף את כל המודולים של כריות האוויר של Takata שיזוהו בבדיקה.
BMW תתחיל לשלוח מכתבי "קריאה לתיקון חוזר" לבעלי הרכבים ב-23 באוגוסט. החברה קוראת לבעלי הרכבים להגיב במהירות כדי להבטיח, שכלי הרכב שלהם יבדקו ובמידת הצורך יתוקנו ללא דיחוי. לקבלת סיוע נוסף, הבעלים יכולים ליצור קשר טלפוני עם מוקד שירות הלקוחות של BMW.
ה"קריאה לתיקון חוזר" הזו מתווספת לרשימה ארוכה של כלי רכב, שהושפעו מבעיית כריות האוויר הנרחבת של Takata, שהשפיעה על מיליוני מכוניות ברחבי העולם. בעלי כל כלי רכב שהוא יכולים לבדוק אם קיימת לגביו "קריאה לתיקון חוזר" פתוחה באתר האינטרנט של המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים של ארה"ב.
מנפחי כריות אוויר של Takata הרגו יותר מ-25 בני אדם בארה"ב מאז 2009, ו-30 בני אדם נוספים נהרגו ברחבי העולם. בנוסף כ-400 בני אדם נפצעו. כריות האוויר הקטלניות והמתפוצצות גרמו לחברת Takata היפנית לפשיטת רגל.
המידע מסתמך על פרסומים, שהופיעו בקבוצות ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH, ו-Fireworks and Pyrotechnics OSH.