פרשנות | משרד הביטחון מוותר על יתירות ונותן לבזק לפרוס סיבים כספק יחיד
הליך הרכש היה מוסתר לא רק מהציבור, אלא גם מספקים אחרים בתחום התקשורת שלא ידעו כי מדובר בהחלטת ספק יחיד
מדינת ישראל אמנם קטנה בגודל, אך קיימים בה מספר ספקי תקשורת המסוגלים ויודעים לפרוס סיבים אופטיים. בתיאוריה, מדובר ביתרון אדיר עבור משרד ממשלתי, בטח ביטחוני, שמחפש יתירות.
תחרות יכולה לאפשר למשרד לספק לבסיסי צה״ל, לפחות החשובים בהם, מספר עורקי סיבים, ממספר ספקים, בתוואים שונים. כמו גם, תחרות בין מספר ספקים לרוב, משפרת את ההצעות של כולם.
אבל, במשרד הביטחון חושבים אחרת ונתנו את כל הפרויקט, בספק יחיד, לבזק. העסקה מוערכת בכ-125 מיליון שקל ועתידה להמשך על פני תקופה של 5 שנים.
הליך הרכש היה מוסתר לא רק מהציבור, אלא גם מספקים אחרים בתחום התקשורת שלא ידעו כי מדובר בהחלטת ספק יחיד.
תגובת משרד הביטחון:
״ההחלטה להתקשר עם חברת בזק בדרך של פטור ממכרז התקבלה על ידי הגורמים המוסמכים במשרד הביטחון. לאור העובדה כי תשתית הרשת הוקמה ותוחזקה במהלך השנים ע"י חברת בזק בכל רחבי הארץ, לרבות באיזורי גבול, והצורך לתת מענה לצרכים המבצעיים של צה״ל, נבחרה בזק לבצע את האחזקה השוטפת של הרשת.״
הליך הרכש היה מוסתר לא רק מהציבור, אלא גם מספקים אחרים בתחום התקשורת שלא ידעו כי מדובר בהחלטת ספק יחיד
מדינת ישראל אמנם קטנה בגודל, אך קיימים בה מספר ספקי תקשורת המסוגלים ויודעים לפרוס סיבים אופטיים. בתיאוריה, מדובר ביתרון אדיר עבור משרד ממשלתי, בטח ביטחוני, שמחפש יתירות.
תחרות יכולה לאפשר למשרד לספק לבסיסי צה״ל, לפחות החשובים בהם, מספר עורקי סיבים, ממספר ספקים, בתוואים שונים. כמו גם, תחרות בין מספר ספקים לרוב, משפרת את ההצעות של כולם.
אבל, במשרד הביטחון חושבים אחרת ונתנו את כל הפרויקט, בספק יחיד, לבזק. העסקה מוערכת בכ-125 מיליון שקל ועתידה להמשך על פני תקופה של 5 שנים.
הליך הרכש היה מוסתר לא רק מהציבור, אלא גם מספקים אחרים בתחום התקשורת שלא ידעו כי מדובר בהחלטת ספק יחיד.
תגובת משרד הביטחון:
״ההחלטה להתקשר עם חברת בזק בדרך של פטור ממכרז התקבלה על ידי הגורמים המוסמכים במשרד הביטחון. לאור העובדה כי תשתית הרשת הוקמה ותוחזקה במהלך השנים ע"י חברת בזק בכל רחבי הארץ, לרבות באיזורי גבול, והצורך לתת מענה לצרכים המבצעיים של צה״ל, נבחרה בזק לבצע את האחזקה השוטפת של הרשת.״